Saaremaa Laevakompanii tütarfirma Narva
Line OÜ teatel sulgeb ettevõte oktoobri keskpaigas Ida-Virumaad ja Soomet
ühendanud Sillamäe-Kotka laevaliini, sest Vene partnerid lõpetasid
läbirääkimised pärast pronksiöö sündmusi.
Narva Line OÜ juhataja Aleksander Froschi sõnul on sulgemise põhjuseks suuresti edutult lõppenud läbirääkimised Vene partneritega, mis ei võimalda liinile otsemarsruuti. „Liini avades lootsime saavutada kokkuleppe Vene poolega, võimaldamaks laeval sõita Sillamäe ja Kotka vahelisel kõige otsemal marsruudil, mis läbib Venemaa territoriaalvete alla kuuluvat Suursaare ümbrust. Üle kahe aasta väldanud läbirääkimised lõpetas Vene pool aga pärast pronksiöö sündmusi sootuks,” ütles Frosch.
Froschi sõnul üritati läbirääkimisi tulutult uuesti alustada, viimase lootuse otsemarsruudile kustutas Venemaa teade tsiviilliiklusele olulisi distantsipiiranguid seadva radari paigaldamisest Suursaarele.
Sõiduaeg Kotka suunal on kuus tundi, Sillamäe suunal üheksa tundi. Otsetee Suursaare ümbruse vete kaudu oleks võimaldanud vähendada sõiduaega kummalgi suunal kahe tunni võrra.
"Teise võimalusena oli Narva Line'il plaan suunata liin teenindama kolmnurka Sillamäe – Ust-Luga sadam – Kotka, kuid ka see variant takerdus poliitiliste küsimuste taha," lisas Frosch.
Mullu auhinna „Ida-Virumaa Turismitegu 2006” pälvinud Sillamäe-Kotka laevaliin oli haaramas populaarsust turismireisijate seas, põhikliendid olid peamiselt kaubavedusid teostavad veokid, mille arv keeruliste suhete tõttu Venemaaga viimastel kuudel samuti vähenevat trendi näitas.
Parvlaev Vironia teeb viimase sõidu 19. oktoobril, Saaremaa Laevakompanii tegevdirektori Tõnis Rihvki sõnul pakutakse kõigile laevameeskonna liikmetele tööd emafirma teistel liinilaevadel.
Sillamäe-Kotka laevaliin avati 2006. aasta 17. veebruaril. Laevaliini opereerimiseks asutas Saaremaa Laevakompanii tütarfirma Narva Line OÜ ning lõi üle viiekümne uue töökoha. Regulaarne kaubaveoliiklus käivitus liinil mullu märtsi alguses, reisijate teenindamisega alustas ettevõte mais.
Seotud lood
Tõenäosus, et tänavu võiks jälle Sillamäe
ja Kotka vahel reisilaev käima hakata, on nullilähedane, sest praegu ei tee
keegi selleks nähtavaid ettevalmistusi.
Ida-Viru maavalitsuse avalike suhete nõunik
Anti Ronk leiab, et Sillamäe-Kotka liini sulgemisega kaob maakonnast oluline
transpordiühendus.
Sillamäe-Kotka liinil tegutseva Narva
Line’i omanik Saaremaa Laevakompanii nõukogu esimees Vjatšeslav Leedo ütles
liini sulgemist kommenteerides, et ettevõte jääb võimalikke muudatusi
ootama.
Hansapanga endine juht Indrek Neivelt
ütles, et Eesti majanduskasv tuleb tänavu seetõttu vähemalt 2% võrra väiksem,
see on 4-5 miljardit Eesti majanduse kogutoodangust ja poolteist miljardit
riigieelarvest.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.