Novembris tuleb turule kaks uut naisteajakirja, mõlemad rahvusvahelise taustaga. Paari aasta eest edukalt Eesti turule tulnud Cosmopolitan on Ühinenud Ajakirjadele andnud julguse hakata välja andma Prantsusmaalt pärit ajakirja Marie Claire. Tellijaid peaks mõlemale ajakirjale jaguma, sest sihtrühmad on erinevad. "Kui Cosmopolitani lugeja alles õpib meeste võrgutamise nippe, siis Marie Claire'i lugeja juba teab neid," võrdles piltlikult Ühinenud Ajakirjade reklaamimüügi projektijuht Maria Beregovski. Esimese numbri tiraaž on 36 000 ja ehkki turunduskampaaniat pole veel alustatud, on ajakirjal juba 5000 tellijat.
Reklaami on esimesse numbrisse müüdud 1,3 miljoni krooni eest. Seda, et uus ajakiri Cosmopolitanilt reklaami ära võtaks, Beregovski ei usu. "Mingi osa Cosmopolitani reklaamikliente kolis Marie Claire'i. Pigem usun, et osa Anne ja Eesti Naise reklaamikliente tuleb meile üle," tõdes Beregovski.
"Reklaami ümberpaigutamist oli tunda. Ja ehkki tuleme aasta lõpus, kui eelarved juba tehtud, leiti ometi raha reklaamimiseks," rõõmustas ajakirja peatoimetaja Anu Merila. Marie Claire'i turunduskampaaniaks kulub kokku kaks miljonit krooni.
Teine uus naisteajakiri, mis novembris ilmavalgust näeb, on Lilit. "Sünnivalud on konkreetses faasis," naerab vastne peatoimetaja Manona Visnapuu. Lätist pärit ajakirja hakkab Eestis välja andma I&L Publishing, kes kirjastab ka meesteajakirja FHM.
Lilit tahab erineda sellega, et kirjutatakse vaid positiivsetel teemadel ja välditakse lugusid, kus igapäevaelu üle kurdetakse.
Lilit erineb ka selle poolest, et reklaam ajakirjas on mitu korda odavam kui teistes naisteajakirjades. Näiteks leheküljesuuruse reklaami võib Lilitis saada 4000 krooni eest. "Kuna oleme uus tulija, peame end alguses tõestama. Kui ajakiri lugejauuringutes kõrgetele kohtadele on jõudnud, tõstame ka hindu," selgitas taktikat I&L Publishingi tegevjuht Jaanika Käärst.
Tänavu ilmuva kahe numbriga loodab Käärst teenida 300 000 krooni reklaamiraha. Tellijate arv on enne esimest numbrit alla 1000, eesmärk on aasta lõpuks 4000 tellijat saada. Selleks investeerib firma turunduskampaaniasse miljon krooni.
Ka Ajakirjade Kirjastus, mis juba annab välja Annet ja Eesti Naist, tõi tänavu märtsis turule uue ajakirja - Naised. "Tootekannibalismi seni näha ei ole. Eesti Naisel ja Annel on novembris rekordkäibed!" ei ole firma reklaamidirektor Egle Haidak murelik.
Ka meesteajakirjade turul on tänavu toimunud muutused. Paari nädala eest ilmunud Playboy'l on praeguseks 2000 tellijat ja aasta lõpuks loodab Playboy'd väljaandva Bränd Kirjastuse juhataja Andre Lindvest saada 5000 tellijat. Turuletulek on Lindvesti sõnul läinud plaanipäraselt ja aasta lõpuks peaks Playboy tooma sisse kaks miljonit krooni reklaamiraha.
OÜ Presshouse poolt välja antavast meesteajakirjast Klubi saab Tarkade Klubi ja ajakiri läbib põhjaliku uuenduskuuri.
Muutuse taga on ajakirja Klubi vähene müügiedu. "Kuna Klubi ei eristunud piisavalt selgelt oma eelkäijast Di-st ega turul olevast konkurendist FHMist, ei õnnestunud märkimisväärsel hulgal ka uut tarbijaskonda leida," tunnistas reklaamidirektor Aire Aeg.
Edu loodetakse nüüd saavutada erihuvi-, mitte enam üldhuviajakirjana. Ajakiri Kaalujälgijad muutis sel aastal samuti nime ja ilmub uue nimega Toit&Tervis. Venekeelsest Ladast sai tänavu Leedi. Varem kuukirjadena ilmunud Ärielu ja Sporditäht on nüüdsest nädalakirjad. "Ühiskond on kiiremaks läinud ja ühekuuline formaat ei ole enam piisava kiirusega," põhjendas Ärielu ja Sporditähte välja andva Kalev Meedia juhataja Alar Pink.
Alates novembrist hakkab Rimi Eesti Food konkureerima kokandus- ja koduajakirjadega.
Koostöös Ajakirjade Kirjastusega hakkab kauplusekett välja andma uut elustiiliajakirja Toit ja Trend. "Pool ajakirjast on pühendatud toidule, teine pool trendile - kodukaunistusele, rõivastele ja ilunippidele," rääkis firma turundusjuht Evelin Mägioja. Ajakirja müüakse ka reklaami ja esimese numbri reklaami brutokäive on 400 000 krooni. "Esimene number on täis müüdud," rõõmustas Mägioja.
Ajakirja maht on 112 lk ja see ilmub kuus korda aastas tiraažiga 20 000. Ajakiri maksab 12.90 ja seda saab osta Rimidest.
Seotud lood
Kõik teadsid Helenet (42) kui sooja ja elava iseloomuga edukat naist. Tööl olles oli ta asjalik ning kodus tegeles laste ja majapidamisega. Õhtuti premeeris ta end tihti pokaali veiniga, et igapäevaseid muresid vaigistada ja stressi leevendada. Viimasel ajal vaevles ta aga unetuse käes ja ka lähedaste sõnul hakkas ta oma sära kaotama. Enese teadmata viis pidev veinitamine naise sügavamale alkoholi lõksu ja õhtusest lõõgastusrituaalist sai hoopis uneprobleemide põhjustaja. Helene jagab oma lugu, kuidas ta sõltuvusest vabanes ja enda elus uue lehekülje keeras.