• OMX Baltic−0,78%296,76
  • OMX Riga0,18%882,19
  • OMX Tallinn−0,48%1 893,1
  • OMX Vilnius−0,81%1 149,7
  • S&P 500−1,76%5 849,72
  • DOW 30−1,48%43 191,24
  • Nasdaq −2,64%18 350,19
  • FTSE 1000,7%8 871,31
  • Nikkei 225−1,2%37 331,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,44
  • OMX Baltic−0,78%296,76
  • OMX Riga0,18%882,19
  • OMX Tallinn−0,48%1 893,1
  • OMX Vilnius−0,81%1 149,7
  • S&P 500−1,76%5 849,72
  • DOW 30−1,48%43 191,24
  • Nasdaq −2,64%18 350,19
  • FTSE 1000,7%8 871,31
  • Nikkei 225−1,2%37 331,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,44
  • 27.10.07, 10:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kriminaalasi avas GoBusi suuromanikele võimaluse juhte vallandada

Kuigi enamasti kaitsevad ettevõtte aktsionärid oma kaasaktsionäre ja juhatuse liikmeid viimse veretilgani, sai altkäemaksu andmisele kaasaaitamises kahtlustatav GoBusi nõukogu esimees Aivo Pärn äsja ettevõtte suuromanikelt hundipassi.
GoBusi eilne pressiteade ütleb lakooniliselt, et teatavaks saanud asjaolud sunnivad Pärna nõukogu esimehe kohalt tagasi kutsuma, nagu ka juhatuse liikmete Valga piirkonna juhi Kalle Muru ja Tartu piirkonda juhtiva Valter Keisi, aluseks vaid kahtlustus, kirjutas Postimees.
Keis ja Pärn olid pärast erastamist toonase Tarbusi ja praeguse GoBusi suuraktsionärid, Pärna minevikku ehib pankrotti läinud Favora tanklakett, mis makseraskuste tekkides kanditi ümber nii, et võlausaldaja Eesti Ühispanga juhid kitkusid peast juukseid.
2004. aastal kutsuti GoBusi laienemisplaanide toetuseks appi Tiit Pruuli ja Marcel Vichmann, sama aasta sügisel omandasid Pruuli ja Vichmann 51 protsenti Tarbusest ja said ettevõtte nii enda kontrolli alla, Pärn on tollal öelnud, et usaldab oma koolivenda Vichmanni täielikult.
Vahepeal ostis GoBus kokku suure osa Eesti maakondlikest bussifirmadest, ent laienemine läks ehk liigagi kalliks, ainuüksi eelmise aasta lõpetas ettevõte Krediidiinfo andmetel enam kui 31 miljoni kroonise kahjumiga.
Tänavu mais sai riigikohtult hävitava hinnangu Tartu maasekretäri Tõnu Vesi korraldatud maakonnaliinide hange, millel tingimuste tõttu keegi peale toonase Tarbuse lihtsalt ei saanudki osaleda.
Samuti tekitas konkurentides kahtlusi Tartu linnaliinide hange, mille võitjana toonased linnaisad GoBusi hämmastavalt vara esitlema kippusid.
Kui GoBus mullu tartlasi sõidutama hakkas, asus firma kähku linnalt tungivalt raha juurde küsima, esimesi märke enamusaktsionäride rahulolematusest võiski siis märgata, ja ettevõtte peadirektoriks määrati Anti Selge.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele