Lastele reklaamitud unerohi, ohtlikud
mänguasjad ning kraanist pudelisse pakitudvesi triumfeerisid maailma halvimate
toodete valimisel.
Ülemaailmne tarbijaorganisatsioonide kogu Consumers International tegi auhinnavõitjad teatavaks täna Sydneys toimuval kongressil.
Maailma halvim toode on Jaapani firma Takeda Pharmaceuticalsi USA haru poolt lastele reklaamitud unerohi. Ravimit reklaamiti USA telejaamades, kasutades laste, koolitahvlite ja –bussi kujutisi. Kõik selleks, et edendada unerohu Rozerem müüki. Peamine etteheide reklaamidele oli, et neis polnud hoiatust lastele, teatas tarbijaorganisatsioon.
„Juhtum näitab, kui kaugele võivad ravimifirmad minna, et rohkem müüa, kuidas otse tarbijale suunatud ravimireklaam võib hoogustada ravimite väärkasutust ning kuidas nõrgad turureeglid soodustavad vastutustundetut äri,” kõlas auhinnaga kaasnenud põhjendus.
Coca-Cola sai auhinna naeruväärsuseni viidud marketingi eest, müües USAs ja Lõuna-Ameerikas Dasani pudelivett, mis oli tegelikult samas piirkonnas kasutatav kraanivesi.
Helbetootja Kellogs sai auhinna multifilmi- ja koomiksikangelaste kasutamise eest oma toodete müügiks lastele, seda hoolimata asjaolust, et mõned neist toodetest on väga kõrge suhkru- või soolasisaldusega.
Äramärgitute sekka pääses ka mänguasjatootja Mattel, kes kutsus tagasi 19 miljonit Hiinas toodetud lelu, toodete ülemäärase pliisisalduse ning väikeste magnetosade tõttu. Möödunud kuul Mattel ametlikult vabandas Hiina ees, teatades, et tagasikutsumise põhjuseks olid toodete disainivead ning tootjariigil polnud vigade tekkimises mingit süüd.
Consumers Internationali sõnul on auhinnad mõeldud juhtima tähelepanu tarbija usalduse kuritarvitamistele.
„Need miljardikläivetega suurkompaniid on ülemaailmselt tuntud kaubamärgid, kellel lasub kohustus olla aus, anda oma tegudest aru ning vastutada,” ütles Consumers Internationali peadirektor Richard Lloyd.
Seotud lood
Lõppeva nädala kümme loetumat artiklit
Novaatoris:
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.