• OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,38%5 995,54
  • DOW 300,59%43 988,99
  • Nasdaq 0,09%19 286,78
  • FTSE 100−0,84%8 072,39
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,61
  • OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,38%5 995,54
  • DOW 300,59%43 988,99
  • Nasdaq 0,09%19 286,78
  • FTSE 100−0,84%8 072,39
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,61
  • 30.10.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Järjest enam inimesi teeb alles poes ostuotsuse

2003. aastast 2006. aastani on jaekaubanduse tele- ja raadioreklaamide maht TNS Emori Adexi andmetel kahekordistunud ja üle 50% reklaamidest rõhub odavale hinnale või allahindlusele. Kui 2004. aastal tegi ostuvaliku poes 67% inimestest, siis tänavu juba 70%. "Mida rohkem soodusmüügikampaaniaid tehakse, seda enam teevad inimesed oma ostuotsuse poes," rääkis TNS Emori suunajuht Aivar Voog.
Prisma Peremarketi turundusjuht Katrin Veskimäe tõdes, et turundusel on suur mõju kaupluste müüginumbritele ja inimesed ostavad just kampaaniatooteid. Sel aastal on tema hinnangul märgata, et inimeste kasutuses oleva raha hulk on kasvanud ja ostetakse aina rohkem kallimaid ja kvaliteetsemaid kaupu.
Mida sagedamini tehakse ostuotsuseid poes, seda enam kauplustes ka reklaamitakse. Promotsiooniagentuuri Momentum tegevjuht Kristjan Kaleviste tõdes, et jaeturunduse trend on pidevalt tõusnud.
"Paulig tegi eelmisel aastal otsuse panustada rohkem jaemeediasse massimeedia arvelt ja see tõstis Pauligi turuosa 24 protsendilt 37 protsendile," tõi Kaleviste näite. Selliseid muudatusi teevad tema sõnul paljud rahvusvahelised brändid.
Rakvere Lihakombinaadi 2008. aasta turunduseelarvest moodustab müügiedendus 16%. Degusteerimistele kulub eelarvest viis protsenti. Nii lähebki kogu turunduseelarvest viiendik müügiedendusele ja see on telereklaami järel suuruselt teine valdkond. "Meie eesmärk on tooted riiulil veelgi nähtavamaks teha ja olla kaupluses aktiivsem," nentis firma turundusdirektor Anne Mere. Müügiedenduse osa on firma aasta-aastalt suurendanud.
USAs on müügiedendus kõige kiiremini kasvav turundusvaldkond. "95% kõigist ostudest tehakse poes," põhjendas trendi eelmisel nädalal Wazzapi konverentsil esinenud The Marketing Show president Tom Garrahan.
Ehkki Eesti tarbija on jõukam kui kunagi varem, on kiire hindade tõus ja meedia hoiatused majanduse jahenemisest muutnud inimesed ettevaatlikumaks.
Eestlaste majanduslike ootuste muutumise mõju tarbijakäitumisele uurinud TNS Emori suunajuht Aivar Voog leidis, et ehkki inimeste brutopalk on tänavu esimese poolaastaga kasvanud üle 20%, uskus äsja läbi viidud uuringus 34% küsitletutest, et nende elatustase lähiajal hoopis langeb.
Voog tõi paralleeli 2004. aasta algusega, kui Eesti oli liitumas ELiga ja inimesed pelgasid ühinemisest tulenevat hinnatõusu. Siis vähenes riiete ja jalatsite jaemüügi kasvutempo 0% lähedale, toidukaupade müük tõusis aga 16%. Eriti agaralt koguti suhkrut, mis pärast liitumist kallines.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.11.24, 08:00
Heast palgast enam ei piisa? Mis teeb tööandja ihaldusväärseks?
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele