Hansabank Marketsi vanemanalüütik Maris
Lauri kirjutab värskes ülevaates, et see talv tuleb majanduses kõige
problemaatilisem, sest kiire hinnatõus nõrgestab oluliselt tarbijate ostujõudu.
Lisaks Eesti olulisele majanduskasvu aeglustumisele eelkõige tarbijakulutuste tõttu prognoosib Hansabank Markets ka investeerimisaktiivsuse vähenemist. Hansabank Marketsi hinnangul osutub see talv majanduses kõige problemaatilisemaks, sest kiire hinnatõus nõrgestab oluliselt tarbijate ostujõudu ning majanduses toimuvad struktuurinihked toovad kaasa lühiajalise languse investeeringutes ja ekspordis.
Majanduskasvu aeglustumine, eriti kui see puudutab sisenõudlust, toob kaasa ebakõlade vähenemise majandustes. Eesti majanduse kiirem ja järsem korrektsioon tähendab ka üpris kiiret kaupade ja teenuste puudujäägi paranemist, mis omakorda muudab paremaks jooksev- ja kapitalikonto tasakaalu. Sisenõudluse aeglasem kohandumine tähendab aga ka Läti ja Leedu välistasakaalu aeglasemat paranemist 2008-2009. aastatel. Inflatsiooni aeglustumine viibib mõneti, eelkõige eelnimetatud väliste, aga ka mitmete administratiivsete tegurite tõttu. Oma roll on siin ka kiirel palgatõusul. Hansabank Marketsi prognoosi kohaselt viimane aeglustub, kuid pingeline seis tööturul, mis võib leevenduda vaid mõneti demograafiliste tegurite tõttu, hoiab palgakasvu siiski päris kõrgena. Seda mõjutavad ka töötajate avarduvad võimalused minna tööle teistesse EL-i riikidesse.
Seotud lood
Hansabank Marketsi vanemanalüütik Maris
Lauri märkis värskes makromajanduse ülevaates, et panga hinnangul euro
kasutusele võtmine kolmes Balti riigis nihkunud varasemalt prognoositust veelgi
kaugemale.
Hansabank Marketsi vanemanalüütik Maris
Lauri ennustab 2008. aastal Eesti majanduskasvuks 5,5 protsenti, mida on vähem
kui naabritel Lätil ja Leedul.
Hansabank Marketsi vanemanalüütik Maris
Lauri kommenteeris aripaev.ee-le, et keegi polegi kunagi väitnud, et krooni
devalveerimise võimalikkus puudub.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.