• OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,33%39 511,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,67
  • OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,33%39 511,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,67
  • 31.10.07, 13:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Töölesõit – päeva kõige ebatervislikum tegu

Töölesõit on ohtlikum kui te arvata oskate. Autosõidu ajal hingab kaugelt tööl käiv inimene sisse rohkem kahjulikke ühendeid kui kogu ülejäänud päeva jooksul kokku.
USAs Los Angeles tehtud uuringu järgi veedab keskmine juht seal päevas rooli taga 1,5 tundi. Liikluses veedetud aja jooksul saab ta kätte 33-45 protsenti päevasest kahjulike saasteainete kogusest, enamasti on need pärit diiselküttest ning üliväikestest õhus lenduvatest osakestest. Kiirteedel on peamiseks saasteallikaks diiselveokid, mis eraldavad kõige rohkem kahjulikke saasteaineid, vahendas Live Science.
„Kui sa ei suitseta ning järgid tervislikke eluviise, siis on tööle sõitmine päeva kõige ebatervislikum tegu,” ütles Lõuna-California ülikooli arstiteaduskonna keskkonnatervise teadur Scott Fruin. „Enim üliväikesi saasteosakesi hingavad sisse linlased ning need, kes käivad pika maa tagant tööl.”
Just need osakesed kujutavad suurt riski tervisele, sest need suudavad läbistada rakuseinu ning levida üle kogu keha. Osakeste süüks on pandud südamehaiguste teket.
Varasemad uuringud on andnud samasuguseid tulemusi. Koolibussidega kooli sõitvad lapsed hingavad sisse rohkem saastet. Londonis taksode, busside ning autodega liikujad saavad suurema saastedoosi kui ratturid või jalakäijad.
Äsjases uuringus mõõdeti saastust spetsiaalse elektriauto abil. Videokaamera salvestas liiklust auto ümber Los Angelese ümbruse kiirteedel ning linna sisenevatel magistraalidel. Mõõtmisi tehti 2003. aastal kolme kuu jooksul veebruarist aprillini ning seejärel valiti välja neli tüüpilist päeva, mida analüüsiti sekundihaaval nii video kui statistika põhjal.
„Me vaatlesime esmakordselt liiklusolusid nii detailselt ning osutame teguritele, mis panevad autosolijad kõige suurema saastekoorma alla,” ütles Fruin. „See, et teatud kindel autotüüp – diiselveok – osutub kiirteel suurimaks saasteallikaks, oli ootamatu.”
Kui autoaknad hoida suletuna ning kasutada režiimi, mis ajab ringi autos ringlevat õhku, on võimalik saasteosakeste hingamisteedesse sattumist vähendada, kuid heitgaaside eest pole pääsu.
„Sõitke vähem autoga, see vähendab kahjulike ainete poolt tehtud kahju,” lisas Fruin.

Seotud lood

Uudised
  • 22.01.08, 16:42
Mida teevad meie tervisele peened saasteosakesed?
Teadusuuringud seostavad peeneid saasteosakesi infarkti, vähi ning mitmete raskete kopsuhaigustega. Ometi on ka inimeste tundlikkus saastunud õhu suhtes erinev.
Uudised
  • 04.11.07, 20:46
Nädala tipp-10
Lõppeva nädala kümme loetumat artiklit Novaatoris:
Uudised
  • 15.01.08, 12:59
10 Tallinna saastunumat piirkonda
Täna avalikustatud Tallinna linna õhukvaliteedi uuring kohta toob välja kümme kõige saastunuma õhuga piirkonda Tallinnas.
Uudised
  • 15.01.08, 11:46
Saastunud õhk viib aastas Tallinnas hauda ligi 300 inimest
Peente saasteosakeste tõttu sureb Tallinnas igal aastal enneaegselt 296 inimest ning 275 inimest satub haiglaravile. Eriti ohustatud on kesklinna piirkonnas elavad inimesed.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 12:03
ABB ärijuht: Eestil on tugeva tööstusriigi maine
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele