Kui kasutaja tahab veebilehele kuulutusi jätta, saadab ta SMSi. Seejärel läkitatakse moderaatorile teade makse laekumise kohta ja too saab sobiva teate korral kuulutuse aktiveerida. "Teenus on kasulik just seetõttu, et see väldib libakuulutusi, mis ongi olulisim. Samuti on tähtis, et iga kuulutuse kohta eraldi arvet teha on tülikas, m-teenusega saame tulu kätte," selgitas Ohlau.
Näiteks kui SMS-teenuse ühekordne hind on 25 krooni, siis sellest 10 krooni jõuab kliendini. Ülejäänu jaotatakse mobiilsideoperaatori ja m-äri teenusepakkuja vahel.
Kuigi Lemmik.ee teenust on võimalik automatiseerida, nii et teade aktiveeritakse kohe pärast sõnumit, pole seda Ohlau kinnitusel tehtud, kuna kuulutusi toimetatakse.
"Üks veidrus on SMS-teenusel ka - kui kasutaja teeb teadet eristavasse teksti vea, jääb operaatorilt makse laekumisest märge teenuse tellijale saatmata, kuna ühelt numbrilt vahendatakse mitut teenust," lisas ta.
Fortumo turundusjuhi Martin Koppeli arvates on heaks näiteks dünaamilisest SMS-teenusest veebilehed, kus kasutaja saadab sõnumi ja saab krediiti, mille abil näiteks veebilehel mänge mängida. "Need on ka kõrgema käibega teenused," selgitas ta.
M-äri esmaseks sihtgrupiks on Koppeli hinnangul väiksed ja kokkuhoidlikud ettevõtjad, kes ei taha vaeva näha. Samuti sobib M-äri blogijatele. "SMS-äriga üldjuhul elatist ei teeni, kuid see töötab hästi lisaväärtusena," selgitas Koppel.
See, milliste m-teenuste loomiseks tasub ettevõtjal pöörduda otse operaatori poole, sõltub teenuse keerukusest ja mahust.
Mida suurem on teenuse eeldatav maht, püsivam teenus ja selgem firma arusaam sellest, seda lihtsam on ajada asju operaatoriga otse, kuna siis kaovad mõned vahenduskulud ära. Vahendaja kaudu saab optimeerida suhtlust eri operaatoritega ning samuti pääseb eri operaatorite tehniliste liideste integreerimisest.