Kirjanik Kaur Kener käis välja mõtte, et
tema meelest ei ole Tallinn tõmbekeskusena see nn kõige-kõigem ning ka Arco Vara
juhatuse esimees Viljar Arakas oli temaga igati nõus.
„Tallinn tõmbekeskusena ja kui kõige-kõigem koht on välistatud. Ega ühtegi tõmbelinna pole ehitanud mõistus, ikka raha ja võim. Kui me tahame Tallinna ka selliseks muuta, siis peame kuulama raha häält,“ rääkis Kender Tallinna visioonikonverentsil.
„Ma arvan, et selles lauses on väga palju tõtt. Tallinn on väike linn ja väga personaalne. Suurim oht on tehtud-mõeldud suhtumine,juhul kui see peaks olema tehtud-mõeldud suhtumine. Pean tunnistama, et Riia on juba mööda läinud,“ nõustus Arakas Kenderi mõttega.
Diskusiooni juhtinud moderaator Ainar Ruussaar küsis, kas peaks kartma, et Riiast saab Baltimaade pealinn. „Ma ei karda seda. See on fakt,“ ütles Arakas, kes enda sõnul on Riia kiiret arengut tihedatel külastustel naaberriiki jälginud.
Eesti Planeerijate Ühingu juhatuse esimees, Hendrikson Ko üld- ja regionaalplaneerimise osakonna juhataja Pille Metspalu sõnul on Riia tegelikult väga hea näide mõeldud-tehtud loogikast, kus on väga täpselt paika pandud, kuhu ja kuidas linn areneb. Tema sõnul on olnud eelduseks hästi läbitöötatud plaan, kuidas linna arendada.
Seotud lood
Kirjanik Kaur Kender vastas
päevaküsimusele: "Kui Teil poleks rahalisi piiranguid, siis millise auto endale
muretseksite?", et senikaua võib kõiki autosid osta, kuni nad on BMWd.
Tallinna visioonikonverentsil ütles
kirjanik Kaur Kender, et tema kehtestaks automaksu ja teeks uue Tallinn-Tartu
maantee ühesuunaliseks.
Kirjanik Kaur Kender ütles, et internetis
leviv videoklipp on vana, oma praeguseid seisukohti poliitikute ja Keskerakonna
kohta mees avaldada ei tahtnud.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.