• OMX Baltic0,34%291,28
  • OMX Riga0,34%875,46
  • OMX Tallinn0,28%1 827,28
  • OMX Vilnius0,52%1 140,51
  • S&P 500−0,5%6 040,53
  • DOW 30−0,75%44 544,66
  • Nasdaq −0,28%19 627,44
  • FTSE 1000,31%8 673,96
  • Nikkei 2250,15%39 572,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,14
  • OMX Baltic0,34%291,28
  • OMX Riga0,34%875,46
  • OMX Tallinn0,28%1 827,28
  • OMX Vilnius0,52%1 140,51
  • S&P 500−0,5%6 040,53
  • DOW 30−0,75%44 544,66
  • Nasdaq −0,28%19 627,44
  • FTSE 1000,31%8 673,96
  • Nikkei 2250,15%39 572,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,14
  • 28.11.07, 09:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Roomassaare sadam võib tulevikus hakata vastu võtma kruiisilaevu

AS Saarte Liinid kavatseb läbi viia uuringu, mille tulemustest sõltub Roomassaare sadama tulevik kruiisisadamana.
"Kui kanal on süvendatud ja saame raha ka sadama basseini süvendamiseks, siis miks mitte tuua väiksemad kruiisilaevad Kuressaare linna alla," ütles Oma Saarele AS-i Saarte Liinid juhatuse esimees Ants Tammleht.
Tammlehe sõnul sõltub Roomassaare kui kruiisilaevade vastuvõtja tulevik suuresti sellest, kas sadama sissesõidukanali süvendamine on otstarbekas või mitte. "Roomassaare kanali probleem algab Vahase saare juurest, kus asub üks süvendamist vajav madalik," rääkis Tammleht. "Küsimus on selles, kas kanal jääb pärast süvendamist püsima või kannab meri ta mõne aasta pärast liiva täis," selgitas ta.
Kanali süvendamise perspektiivikuse uurimiseks taotleb AS Saarte Liinid Euroopa Liidu raha ning uuringu tulemustest sõltub, kas sadamat hakkavad sagedamini külastama ka kruiisilaevad või mitte. Juhul kui kanali süvendamine on otstarbekas, tuleb süvendada ka sadama bassein.
Ants Tammlehe hinnangul ei vähenda kruiisialuste vastuvõtt Roomasaares Saaremaa Sadama osatähtsust, sest süvasadama tulevik Saaremaa jaoks on tegelikult ikkagi laevaliinid Rootsi ja Soome suunal, mitte niivõrd kruiisiturism.

Seotud lood

Uudised
  • 27.11.07, 09:28
Saaremaa plaanib lennuühendust Saksamaaga
Saare maakonna arengustrateegia aastani 2020 näeb Saaremaa kui Eesti ühe avatuma piirkonna jätkuvat avanemist nii Euroopa suunal kui ka Venemaale.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.01.25, 11:16
63% tööotsingutest toimub nutiseadmega
Eesti tööportaale külastati 2024. aastal enam kui 35 miljonit korda. Pooled külastustest tehti CVKeskus.ee tööportaali, millele järgnesid Töötukassa (20% külastustest) ja CV-Online (16% külastustest), näitab veebianalüütika ettevõtte Similarweb värske statistika.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele