Saare maakonna arengustrateegia aastani
2020 näeb Saaremaa kui Eesti ühe avatuma piirkonna jätkuvat avanemist nii
Euroopa suunal kui ka Venemaale.
Arengustrateegia näeb 2013. aastaks ette liinilendude käivitamist ja arendamist suundadel Stockholm, Kalmar–Jonköping–Göteborg, Ojamaa, Helsingi, Turu–Tampere, Riia, Oslo, Peterburi, Moskva ja Saksamaa, kirjutas Oma Saar.
Ühendus on kavas sisse töötada, alustades charter-lendudega, järgnevad hooajalised liinilennud ning lõpetades alaliste liinide sisseseadmisega.
Ühenduste eelduseks peab Saare maavalitsus jätkuvalt Kuressaare lennujaama laiendamist ja lennujaama muu infrastruktuuri väljaehitamist.
Eesmärgina nähakse ka maakondadevaheliste ühistranspordivõimaluste avardamist. Selleks on kavas edaspidi tihendada lennuühendust Tallinnaga, võttes kasutusele suuremad lennukid, ning luua lennuühendus Tartu ja Pärnuga.
Lähiaastate perspektiivis on ka Saaremaa Sadama täiendav remont ning sadama ja selle ümbruse purjetajatele ja kruiisireisijatele atraktiivsemaks muutmine. Kavas on remontida sadama ujuvkaid ning käivitada Turu ja Stockholmi laevaliinid.
Roomassaare sadamas on plaanis süvendada kanalit ja selgitada välja, kas süvendamist vajab ka Roomassaare sadam, et kruiisilaevad sadamasse sisse saaksid.
Lisaks praamisadamate arendamisele on strateegias tähtsal kohal ka väikesadamate – Kõrkvere, Nasva, Jaagarahu, Varese, Orissaare, Taaliku, Koguva, Nõmmküla, Kallaste, Pädaste, Rässa, Simiste, Lalli, Lõunasadam, Väike-Kõrkvere, Turja, Vätta, Kungla, Muratsi, Kõiguste, Ruhve – arendamine. Lähitulevikus seisab ees Abruka sadama uuendamine.
Seotud lood

Hirmutamisega kestlikuks ei innusta