Eesti Tööandjate Keskliit, Eesti
Ametiühingute Keskliit, Eesti Laevaomanike Liit ja Eesti Meremeeste Sõltumatu
Ametiühing saatsid valitsusele ja riigikogule ametliku pöördumise riikliku
merenduspoliitika loomiseks, kuna riigi merendus on konkurentsivõimet
kaotamas.
Pöördumisega juhitakse tähelepanu suurele vajakajäämisele Eestile väga olulise majandusharu – merenduse – riiklikus korraldamises, mistõttu kaotab Eesti selles vallas konkurentsivõimet, teatasid organisatsioonid.
Võrreldes teiste ELi mereriikidega ei käsitleta Eestis meremajandust kahetsusväärselt eraldi tähelepanu nõudva majandusharuna. Vastavalt ei kavandata ka riiklikke meetmeid meremajanduse jätkusuutlikkuse tagamiseks. Tulemusena on Eesti lipp maailmameredelt ja meie sadamaid külastavatelt kaubalaevadelt kadumas ning rahvusliku merenduse osa riigi majanduses muutumas marginaalseks.
Organisatsioonid tegid ettepaneku algatada merendusalane arutelu riigikogu majanduskomisjonis merendusekspertide kaasamisel. Arutelu eesmärgiks oleks vajalike meetmete väljaselgitamine ja fikseerimine Eesti meremajanduse viimiseks teiste EL-i mereriikide tasemele.
Kuigi põllumajanduse ja meremajanduse osakaalud SKPs on suurusjärkudelt võrreldavad, töötab põllumajandusministeeriumis ja teistes seotud ametkondades ligi 800 ametnikku, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonnas aga vaid kümmekond töötajat. Lisaks on merendust hõlmavate valdkondade haldamine killustatud kaheksa erineva ministeeriumi ja paljude teiste ametkondade vahel, raskendades veelgi meremajanduse terviklikku ja tulemuslikku haldamist.
Seotud lood
Tallink Grupp teatas, et alates tänasest sõidab Riia-Stockholmi liinil opereeriv kruiisilaev Regina Baltica Läti lipu all.
Tallinna ja Helsingi vahel käivad laevad
tuleval aastal niisama tihedalt kui bussid Tallinna-Pärnu liinil, Rootsi
reisidele kutsuvad eripakkumised lausa tasuta.
Põhjamaade ja Balti riikide parlamentide
esindajad arutasid täna Malmös Läänemere olukorda, Eesti poolt ütles
meresaaste küsimuses sõna sekka Sven Mikser.
AS Eesti Merelaevandus ei välista
võimalust, et viib kõik laevad Eesti lipu alt ära.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.