• OMX Baltic0,35%272,57
  • OMX Riga−0,09%873,53
  • OMX Tallinn−0,45%1 752,42
  • OMX Vilnius−0,06%1 048,91
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,91%8 066,64
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,45
  • OMX Baltic0,35%272,57
  • OMX Riga−0,09%873,53
  • OMX Tallinn−0,45%1 752,42
  • OMX Vilnius−0,06%1 048,91
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,91%8 066,64
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,45
  • 30.11.07, 09:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laevnikud ja tööandjad saatsid valitsusele appikarje

Eesti Tööandjate Keskliit, Eesti Ametiühingute Keskliit, Eesti Laevaomanike Liit ja Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühing saatsid valitsusele ja riigikogule ametliku pöördumise riikliku merenduspoliitika loomiseks, kuna riigi merendus on konkurentsivõimet kaotamas.
Pöördumisega juhitakse tähelepanu suurele vajakajäämisele Eestile väga olulise majandusharu – merenduse – riiklikus korraldamises, mistõttu kaotab Eesti selles vallas konkurentsivõimet, teatasid organisatsioonid.
Võrreldes teiste ELi mereriikidega ei käsitleta Eestis meremajandust kahetsusväärselt eraldi tähelepanu nõudva majandusharuna. Vastavalt ei kavandata ka riiklikke meetmeid meremajanduse jätkusuutlikkuse tagamiseks. Tulemusena on Eesti lipp maailmameredelt ja meie sadamaid külastavatelt kaubalaevadelt kadumas ning rahvusliku merenduse osa riigi majanduses muutumas marginaalseks.
Organisatsioonid tegid ettepaneku algatada merendusalane arutelu riigikogu majanduskomisjonis merendusekspertide kaasamisel. Arutelu eesmärgiks oleks vajalike meetmete väljaselgitamine ja fikseerimine Eesti meremajanduse viimiseks teiste EL-i mereriikide tasemele.
Kuigi põllumajanduse ja meremajanduse osakaalud SKPs on suurusjärkudelt võrreldavad, töötab põllumajandusministeeriumis ja teistes seotud ametkondades ligi 800 ametnikku, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonnas aga vaid kümmekond töötajat. Lisaks on merendust hõlmavate valdkondade haldamine killustatud kaheksa erineva ministeeriumi ja paljude teiste ametkondade vahel, raskendades veelgi meremajanduse terviklikku ja tulemuslikku haldamist.

Seotud lood

Uudised
  • 28.08.06, 18:04
Regina Baltica läks Läti lipu alla
Tallink Grupp teatas, et alates tänasest sõidab Riia-Stockholmi liinil opereeriv kruiisilaev Regina Baltica Läti lipu all.
Uudised
  • 27.11.07, 07:16
Läänemerel läheb reisijate pärast kõvaks rebimiseks
Tallinna ja Helsingi vahel käivad laevad tuleval aastal niisama tihedalt kui bussid Tallinna-Pärnu liinil, Rootsi reisidele kutsuvad eripakkumised lausa tasuta.
Uudised
  • 27.11.07, 16:31
Poliitikud vaagisid Läänemere olukorda
Põhjamaade ja Balti riikide parlamentide esindajad arutasid täna Malmös Läänemere olukorda, Eesti poolt ütles meresaaste küsimuses sõna sekka Sven Mikser.
Uudised
  • 03.09.07, 09:48
Laevafirma võib loobuda Eesti lipust
AS Eesti Merelaevandus ei välista võimalust, et viib kõik laevad Eesti lipu alt ära.
  • ST
Sisuturundus
  • 31.10.24, 13:21
Elisa juht: kestlikkuse rongi enam ei peata
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele