Üheksa kuuga kasvas Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liitu kuuluvate ettevõtete müügikäive 26 protsenti eelmise aasta sama ajavahemikuga võrreldes. See tähendab kasvu 8,161 miljardi kroonini.
Tulemustega võivad rahul olla kõikide tooterühmade esindajad. Kõige enam kasvab endiselt betoonist sillutuskivide müük - tulemus on enam kui poole suurem eelmise aasta sama ajavahemikuga võrreldes. Üle keskmise taseme kasvatasid müüki ka soojustus- ja katusematerjalide müüjad.
Suhteliselt väiksema tulemusega on paekivikillustiku müük. Üheksa kuu tulemus jäi õige veidi alla eelmise aasta müügile. Kuid siingi võib rahul olla, eriti arvestades paekivikillustiku defitsiitsust. Paekivikillustiku tänase suhtelise probleemituse põhjuseks on teedeehituse väiksem täitematerjali vajadus.
Killustikuga seoses räägitakse viimasel ajal palju põlevkivi aherainest toodetavast killustikust. Selline võimalus on väga teretulnud.
Samas on hästi oluline tähele panna, et aherainest valmistatud killustik ei ole samaväärsete omadustega kui paekarjäärist saadud killustik. Eriti on küsitav külmakindlusega ja tugevusomadustega seonduv, samuti omaduste näitajate stabiilsus. Kõike seda tuleb killustiku kasutuskoha valikul silmas pidada.
Ehkki tootjate prognooside põhjal võib 2007. aasta kogutulemusena oodata veidi enam kui 10protsendist kasvu, on täiesti reaalne ka 20protsendine kasv.
Selle aasta üheksa kuu jooksul eksporditi ehitusmaterjale 1,993 miljardi krooni eest, mis ületab möödunud aasta sama ajavahemiku tulemuse 363 miljoni krooniga.
Positiivne on tõik, et seekord on eksport kasvanud sama jõudsalt kui siseturu tarbimine. Eksporti juhivad ehitusmontaaživahtude, müürimaterjalide ning avatäidete tootjad.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.