Jõulueelne ostuhullus kogub tuure. See on
aga ka aeg, mil majandusinimesed üritavad tähele panna trende, mis ostlemist
mõjutavad.
Kenti ülikooli turundusprofessor Paul Albanese uuris inimeste käitumist kaubandusasutustes ning jagas inimesed selle põhjal nelja isiksusetüüpi: normaalne, neurootiline, primitiivne ning psühhootiline.
„Normaaltarbija kulutab vähem kui ta teenib ning hoiab raha tulevikuostudeks. Neurootik kulutab poeskäikudele meeletult aega, kuid ei osta tihtipeale mitte midagi,” ütles Albanese. Ostusõltlased kuuluvad primitiivsesse isiksusetüüpi, psühhootikud lähevad kulutamisega nii üle piiri, et põhjustavad sellega endale tõsiseid majanduslikke, aga ka juriidilisi probleeme.
Seotud lood
Nädala kümme loetumat lugu Novaatoris:
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.