Pehmed valdkonnad mõjutavad ettevõtte finantstulemusi, aga ainult osa neist annab rahas mõõdetavat tulemust.
Konsultatsioonifirma McKinsey & Company võrdles üle kahesaja globaalse firma pehmete valdkondade taset finantstulemuste ning vähemalt saja vastava sektori ettevõtte tulemustega. Uuringu eesmärk oli välja selgitada, kas pehmete valdkondade tase mõjutab finantstulemusi ning kui see nii on, siis mil määral - kas üle või alla sektori keskmise taseme.
Analüüs kinnitas, et ettevõtete edus on oluline roll pehmetel valdkondadel. Kasumlikkus, maksueelne kasum ja ettevõtte väärtus näitasid seost pehmete valdkondade hea taseme ja üle sektori keskmise finantstulemuste vahel, kuid osa valdkondi näitas tugevamat seost kui teised.
McKinsey järeldab, et keskendudes üheksast hinnatud pehmest valdkonnast viie arendamisele, on võimalik saavutada tegevusharu keskmisest paremaid finantstulemusi.
Hinnatud firmadest 25% pehmete valdkondade osas parematest olid enam kui kaks korda tõenäolisemad, kui 25% kehvematest, saavutamaks üle sektori keskmisi finantstulemusi.
Kõige tugevamat seost finantstulemustega näitasid firma selge strateegiline suund, professionaalne riskijuhtimine ja tulemuste kontroll, selged vastutusvaldkonnad, strateegia elluviimiseks vajalik kompetents ja innovatiivsus.
Heal tasemel riskijuhtimise ja tulemuste kontrolliga firmad olid 50% tõenäolisemad saavutama üle sektori finantstulemusi võrreldes näiteks heal tasemel motivatsioonisüsteemiga firmadega.
Selgus, et eeskujulik motivatsioonisüsteem, eestvedamine, organisatsioonikultuur ja väärtused ning pidev kahesuunaline kommunikatsioon kõikide huvigruppidega mõjutab finantstulemusi vähem. Uuring näitas, et heade finantstulemuste saavutamiseks piisab, kui olla nendes valdkondades tublil keskmisel tasemel, kuid edasised pingutused täiuslikkuse saavutamiseks võivad olla aega raiskavad.
Seega on skeptilisematel ja lühiajalisi tulemusi ootavatel investoritel osaliselt õigus - organisatsiooni juhtimise pehmed valdkonnad on mitte ainult raskesti mõõdetavad, vaid tihti annavad ka vähem mõju majandustulemustes.
Osaliselt nad eksivad, sest McKinsey uuris välja, et suurepärane tase kolmes kuni viies pehmes valdkonnas annab olulise panuse oma sektoris üle keskmise finantstulemuste saavutamiseks ehk pingutused teatud pehmete valdkondade parendamisse tasuvad ära.
Paraku ei jaga McKinsey tasuta näpunäiteid, kuidas oma firma pehmeid valdkondi (ja laiemalt juhtimiskvaliteeti) parandada, aga selleks on palju teisigi meetodeid: tasakaalus tulemuskaart ning erinevad kvaliteedijuhtimise ja juhtimiskvaliteedi teooriad.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.