Reedel, 11. jaanuaril, Londonis Eesti
saatkonnas toimunud uue meedia seminarist osa võtnud Eesti firmad loodavad, et
tutvus Briti firmadega võib avada uued võimalused.
„Üritus oli kasulik. Eks midagi tuleb siit kindlasti,“ arvas tarkvaraarendusega tegeleva ettevõtte Saurused OÜ arendusjuht René Lasseron üritusest, kus Eesti IT-ettevõtted oma tegemisi peamiselt Briti reklaamiagentuuridele tutvustasid.
Ürituse korraldanud internetiturundusfirma Altex Marketing juht Robin Gurney usub, et Ühendkuningriigis on just selles vallas töökäsi puudu, samas on Eestis sobivaid inimesi palju ja turg vajab laiendamist. Seetõttu pani mees alguse Eesti ja Inglismaa ettevõtete vahelist e-äri edendavale AngloEstonianile. Ametlikult küll registreerimata algatus ühendab vihmavarjuna 12 Eesti erinevates digitaalmeedia valdkondades tegutsevat ettevõtet, millest seitse olid kohal ka Londonis.
IT-alal tegutsevate inimeste põuda kinnitasid ka digitaalse meediaga tegelevaid inimesi ühendava kogukonna Chinwag asutaja Sam Michel ning interaktiivse turunduse agentuuri Blue Barracuda juht Jason Boorman, kelle sõnul on eestlaste tutvustamine brittidele igati tänuväärne tegemine.
„Olen eestlastega 2006. aastast koostööd teinud ja nende tööga väga rahul. Eestis on küll külm ilm, kuid inimesed on uuest meediast huvitatud. Kõik nad on põnevad inimesed ja täis tahtmist midagi teha. Eestlastega töötamine on fantastiline. Soovitan kõigile,“ rääkis Boorman seminaril.
Eesti suursaadik Ühendkuningriigis dr Margus Laidre hinnangul on eestlased ühed esimesed, kes Londonis sarnase üritusega omale teed uuele turule sisse tallamas. „Ma loodan, et see üritus on millegi uue algus. Ma usun, et eestlastel on potentsiaali inglastele midagi pakkuda,“ arvas ta.
Sarnaselt end esitlenud ettevõtetega arvab ka suursaadik, et üritusest tuleb häid kontakte. „Oleks vale arvata, et kõik need kohalolijad leiavad endale väljundi Eestis, aga kui isegi veerand neist koostööpartneri leiab, on see positiivne,“ märkis Laidre, lisades, et kui kohalolijad korra ka Eestis ära käivad, levitavad nemadki juttu edasi ja tutvustavad nii Eestit teistele brittidele.
Inglismaal tegutseva suure digitaalmeediaagentuuri Golley Slater Digital tehnikajuht Billy Hanna sõnul oli üritus põnev. „Tulime tutvuma, võib-olla saame osa tööd välismaalt sisse osta,“ arvas ta. Golley otsib hetkel partnereid, kes suudaks erinevates keeltes – HTML, HTL, PHO, MySQL, SpeedNet jne – programmeerida.
„Üritus on väga hea. Ei tea, kas leidsin kedagi, kes ideaalselt koostööpartneriks sobiks, kuna ettekannetest ei saanud just palju infot, kuid isiklikult vesteldes saab enam teada,“ märkis Hanna lootusrikkalt. Sarnaseid üritusi agentuuri esindaja ei mäleta, öeldes, et selles mõttes on eestlastel kindlasti eelis esimesena ukse vahele astuda.
Reedesel seminaril Londonis Eesti saatkonnas käisid end tutvustamas 7 Eesti ettevõtet. Nendega oli kohtuma tulnud paarkümmend Briti meediaagentuuride esindajat.
Seotud lood
Briti suursaadik Peter Carter ütles, et
praegu on võimalused Briti turule sisenemiseks paremad kui kunagi varem.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.