Urmas Sõõrumaale kuuluva Rotermanni
kaubanduskeskuse start on olnud oodatust tagasihoidlikum ja kuni uus
kaubandustempel täistuurid sisse saab, peavad rentnikud leppima klientide
vähesusega.
Rotermann Eesti nõukogu esimees Urmas Sõõrumaa möönis, et külastajaid praegu veel nii palju ei käi, nagu nii omanikud kui rentnikud oodanud oleksid.
"Me tegime seda arendust pika perspektiiviga, nii et need järgmised paar-kolm aastat, mille jooksul kogu kvartal valmis saab, on vaid tilk meres võrreldes sellega, millele me panustasime," rääkis Sõõrumaa ajaloolise kvartaliga seotud visioonidest.
Reede õhtul, magusal poodlemise ajal, uudistasid Rotermannis maheda muusika saatel ringi üksikud inimesed. Levis'e poe müüja Helen Lednei sõnul on valdav osa vähestest külastajatest uudistajad, ostuga lahkuvad üksikud. "Kui meie teistes poodides käib nädalavahetusel üle tuhande inimese, siis siin keskmiselt sada," ütles Lednei.
Põhjustena nimetas ta vähest reklaami, inimesi eemale peletavat pooleliolevat arendust ja eriti jalakäijate jaoks ebamugavat ühendust kesklinnaga. "Inimesed, kes täpselt ei tea, kus see asub, ei tule selle pealegi, et siin keset ehitust võiks kaubamaja olla," vahendas Lednei klientidelt saadud tagasisidet. Vaikust ja rahu nautisid pea kõikide poodide müüjad.
Sõõrumaa kinnitusel saab arenduse esimene etapp, kuhu kuulub ka Rotermanni keskus, valmis selle aasta lõpuks, kogu kvartali jaoks kulub aga kaks ja pool aastat. "Kui ka teine etapp ja ühendusteed ükskord valmis saavad, on kindel, et kogu linna tsenter nihkub natuke sadama poole. Praegu on see Radissoni ja Viru hotelli ümbruses. See aeg tuleb meil lihtsalt ära oodata," ütles Sõõrumaa.
Viru Keskuse ASi juhatuse liige Ants Vasar hindas Rotermanni potentsiaali pikas perspektiivis väga heaks. Et käivitamisperiood saab pikk ja keeruline olema, oli tema sõnul selge juba enne avamist. Kaupmehel ja kinnisvara omanikul-arendajal tuleks algusaegade üleelamiseks rendihinna või mõne muu asja optimeerimises kokku leppida, soovitas Vasar.
Rotermanni keskusel on järgmise kolme aasta jooksul plaanis teha kõvasti kulutusi reklaami peale. "Koostame action-plaani, kuidas ennast turul paremini paika panna. Rotermanni promo on üsna palju linna peale juurde tulnud, aga see on alles algus," lubas Sõõrumaa.
Viru Keskus: meie positsiooni Rotermanni keskus ei ohustaRotermanni kaubakeskuse lähimaks konkurendiks oleva Viru Keskuse juht Ants Vasar on kindel, et nende positsiooni uus keskus ei ohusta.
"Ma julgen öelda, et Viru Keskus on kindlasti kõige külastatavam keskus ja see on ikka väga pikk maa enne, kui keegi meid ohustama hakkaks," ütles Vasar. Ta oli aga kindel, et Rotermanni vähene külastatavus on mööduv probleem.
"Ma ütleks Rotermanni kohta seda, mida kunagi ütlesin ka Ülemiste kohta - nii kui nii läheb see ükskord käima, mitte küll kohe ja pauguga, aga hästi!" ennustas Vasar.
Ülemiste Keskuse tegevdirektori Guido Pärnitsa hinnangul ei saa Rotermanni keskusest kunagi sellist rahvakeskust nagu on Ülemiste või Kristiine.
"Sihtgrupp on natuke teine. Rotermannis on väga heade brändide poode, mida mujal Eestis ei ole ja tänu sellele eelistavad seda inimesed, kes otsivad midagi uut," kirjeldas Pärnits.
Autor: 1706-aripaev
Seotud lood
Tallinna südalinnas asuv Rotermanni
ajalooline tööstuskvartal saab lõplikult väljaehitatud 2012. aastaks, kvartali
arendusse investeeritakse 1,2 miljardit krooni.
Helmese nõukogu esimees Jaan Pillesaar
ütles tänasele aripaev.ee päevaküsimusele vastates, et on Rotermanni kaubamaja
külastanud.
Eile õhtul avati pidulikult Tallinna
südalinnas Rotermanni ajaloolises tööstuskvartalis uue Rotermanni kaubamaja
esimene järk, mis koondab ühe katuse alla mitmete rahvusvaheliselt tuntud ning
seni Eestis esindamata kaubamärkide esinduspoed.
Tänasele päevaküsimusele "Kas olete käinud
Rotermanni kaubamajas?" vastas varahaldusettevõtte Avaron partner Peter
Priisalm, et tema on seda juba oma silmaga vaatamas käinud, kuid uhiuus
ostukeskus tundus veidi tühjavõitu.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.