Hispaanias Valencias käivad BMW Sauberi
vormel-1 meeskonna testisõidud on eile terve päev roolis olnud Marko Asmerile
elulise tähtsusega – tiimi boss langetab oma reservsõitja otsuse just nende
põhjal, kirjutas Postimees.
«Marko tegi ka täna fantastilist tööd – ta sõitis sujuvalt ega teinud ühtegi viga,» sõnas kohapeal viibiv Asmeri norralasest mänedžer Harald Huysman. «Meeskond oli Marko tööga rahul ja ka Mario Theissen (BMW Sauberi boss – toim) vestles temaga. Millest – seda ma kahjuks avaldada ei saa.»
«Me ise mõtlesime, et juhul kui tänane sõit hästi ei lähe, siis vormel-1 ametlikule testisõidule Valenciasse meid ei kutsutagi. Aga ei – kõik on okei,» sõnas Asmeri isa Toivo. «Marko ütles, et väga raske tööpäev oli – kogu see surve oli väga rõhuv. Aga ta sai hästi hakkama, nii Theissen kui ka meeskond jäid tema tööga rahule.»
Kui tavaliselt katsetatakse vormel-1 testisõitudel autot, siis seekord pani BMW Sauber proovile tänavu Briti vormel-3 sarja meistriks kroonitud Asmeri.
Kuigi samasugune võimalus langes eestlasele ka möödunud aasta F1 ametlikul testisõidul Jerezis, ei piisanud sellest tiimi bossile Mario Theissenile otsuse langetamiseks. «Noorel piloodil on vormel-1 autoga raske kohaneda ja seetõttu testime Markot ka Valencias, et ta saaks näidata, milleks tegelikult suuteline on,» sõnas Theissen internetiportaalile itv.com «Ma ei usu, et me enne kuu lõppu otsustame, kelle testisõitjaks palkame.»
Kuigi Asmer on BMW Sauberi põhipilootide kõrval ainukeseks testisõitjaks Valencias, ei välistanud Theissen ka võimalust, et keegi kolmas võib eestlase asemel selle koha hõivata. Praegu kedagi teist peale Asmeri tema sõnul silmapiiril siiski pole.
Seotud lood
Tänane Turun Sanomat kirjutas, et kuigi BMW
Sauber ei ole Eesti vormelipilooti Marko Asmerit veel ametlikult oma
testsõitjaks kinnitanud, on mehel leping juba olemas.
Kell on 14.43 ja 23-aastane Marko Asmer
sõidab esimese eestlasena BMW Sauberi roolis vormel-1 ametlikul testisõidul
Jerezi ringrajale. 15-liikmeline meeskond jääb eestlasele pikalt järele
vaatama.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.