• OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 225−0,25%39 381,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,85
  • OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 225−0,25%39 381,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,85
  • 05.12.07, 08:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toivo Asmer: Marko teab, et kaalul on rohkem kui elu

Kell on 14.43 ja 23-aastane Marko Asmer sõidab esimese eestlasena BMW Sauberi roolis vormel-1 ametlikul testisõidul Jerezi ringrajale. 15-liikmeline meeskond jääb eestlasele pikalt järele vaatama.
Kõige pingsamalt jälgib tänavu Briti vormel-3 sarja meistriks kroonitud Asmeri sõitu isa Toivo, kes toimuvat kõige kõrgemalt tribüünilt vaatab, kirjutas Postimees.ee. «Õudne stress on peal!» tunnistab papa Asmer muheledes. «Aga küll Marko hakkama saab. Ta teab küll, mis siin mängus on – kaalul on rohkem kui elu.»
Oma elu üheks tähtsamaks jõuprooviks valmistuvast Asmerist ei õhku teragi närvilisust. Ta vaatleb sõiduvahendit, võtab rooli kätte ja naeratab. Mõnikümmend minutit hiljem istub ta maailma kolme tugevama vormelimeeskonna hulka kuuluva BMW Sauberi sõiduvahendi roolis ja läbib oma esimesed ringid tehniliselt väga raskeks peetaval Jerezi ringrajal.
«Marko tundub väga rahulik, kuigi tegelikult on ta väga suure pinge all,» sõnab eestlase norralasest mänedžer Harald Huysman, samal ajal kui Nick Heidfeld kõrvalboksist rajale kihutab. «Ütlesin Markole, et ta sõitu naudiks. Küll siis kõik laabub.»
«Meie jaoks on väga suur asi juba testisõidule kutse saamine. BMW-l oli 25 meest, kelle seast nad siia kaks paremat välja valisid. Ikka uskumatu lugu!» rääkis Toivo Asmer õhinal.
«Päris mõnus oli. Ei saa kurta,» sõnas Marko Asmer eile õhtul pärast seda, kui oli teada, et ta oma põhikonkurenti Javier Villat ligi kahe sekundiga edestanud oli. Kahekümne mehe konkurentsis 18. aja kirja saanud eestlase kiireima ringi aeg oli 1.21,962, 20-aastasel Villal seevastu 1.23,583.
«Siin oli kõik täiesti uus. Autos oli umbes 100 nuppu, mida kõiki korraga jälgima pidin,» rääkis eestlane. «F1 erineb vormel-3st ikka märkimisväärselt. Aga võidusõit on võidusõit. Esimese korra kohta läks mul päris hästi.»
Marko Asmeri mänedžer Harald Huysman näeb Asmeri suurima plussina näeb talenti. «Sellest peaks ju piisama. Mida siis veel vaja?» küsib ta. «Marko on tore poiss ja tundub, et ta meeldib Sauberile.»

Seotud lood

Uudised
  • 18.01.08, 08:12
Valencias läbitud 76 testiringi määravad Asmeri tuleviku
Hispaanias Valencias käivad BMW Sauberi vormel-1 meeskonna testisõidud on eile terve päev roolis olnud Marko Asmerile elulise tähtsusega – tiimi boss langetab oma reservsõitja otsuse just nende põhjal, kirjutas Postimees.
Uudised
  • 15.12.07, 15:54
BMW Sauber otsustab Asmeri saatuse jaanuaris
BMW Sauberi vormelimeeskond andis Marko Asmerile lepingukohaselt vastuse nädal pärast testisõite Jerezis, vastus kõlas: otsustame jaanuaris, kas saad meie testisõitjaks või mitte.
Uudised
  • 07.12.07, 14:03
Asmer rammis rajapiiret
Jerezi ringrajal F1 BMW Sauberi autot testiv Marko Asmer sõitis rajalt välja ja lõhkus esitiiva.
Uudised
  • 10.12.07, 09:51
Kas BMW Sauber ütles Asmerile: Jah!?
Pärast testisõitude lõppu helistas Marko Asmerile BMW Sauberi boss Mario Theissen. Jutuajamine kestis veerand tundi, kuid selle sisu Asmer ei avalda.
  • ST
Sisuturundus
  • 31.10.24, 13:21
Elisa juht: kestlikkuse rongi enam ei peata
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele