Tutvustades hiljuti Osakas Balti äri- ja investeerimisseminaril Eesti majanduspoliitikat ja investeerimismaastikku, tabas mind äratundmine, et maailma suuruselt teise majandusega riigis meid tegelikult ei tunta. Eestit peetakse heal juhul üheks probleemseks Ida-Euroopa riigiks, Baltimaad aetakse segi Balkaniga, meid kuulatakse pigem huvi pärast Vene turu vastu. Ometi on võimalusi Eesti-Jaapani ärisuheteks lõputult.
EASi ja tema Läti sõsarorganisatsiooni LIAA korraldatud äriseminar kujunes seega ligi 70 jaapanlase jaoks mõnes mõttes silmade avajaks - infoühiskonna areng on ju meil kohati Jaapanist paremgi, lisaks ettevõtjasõbralik majanduskeskkond.
Jaapan investeerib Euroopasse kolossaalseid summasid. ELi tuli 2006. aastal 156,2 mld krooni, USAsse investeeriti vaid 97,8 mld krooni. Lõviosa investeeringuist tuli autotööstusest ning läks Ungarisse, Tšehhi ja Poola, lõigates kasu odavast ja heast tööjõust ning lähedusest lääne turgudele. Eestist me Jaapani päritolu investeeringuid ei leia, kohal on siinset turgu teenindavad müügikeskused.
Miks peaks Jaapani ettevõtja üldse Maarjamaa poole vaatama? Oleme Soomega Jaapanile lähimad Euroopa riigid, lennuaeg Tokyo ja Tallinna vahel oleks 10 tundi. Esmased eeldused tšarter- või liinilendudeks on seega olemas. Pea kõik suuremad Jaapani autohiiud on ehitamas oma Venemaa turgu teenindavaid tehaseid Peterburi lähistele - Eesti idapiiri külje alla.
Vaadates Ungaris, Tšehhis ja Poolas toimunut, on selge, et peagi üritavad tehaste lähedusse sisse seada autotööstust teenindavad firmad, tööd saavad juurde logistikud, kes Hiinas asuvaist tehastest autoosi Piiteri lähistele toimetaks.
Jaapani ettevõtete huvi kasvab ka meie piirkonda investeerimisse. Oluline on mõista, kas meie ettevõtted suudavad tekkivale autotööstuskeskusele pakkuda teeneid-tooteid, kvaliteeti, kõrget varustuskindlust.
Millega võiks Eesti firmad Jaapani turule minna? Kvaliteedi ja disainiga - pakkuda pigem rätsepaülikondi kui masstoodet. Edukalt võiks müüa ka mõnd premium-klassi viina või üritada multifilme armastavaile jaapanlastele tutvustada meie Lottet. Leida nišitooteid. Aasta tagasi oli ühe Jaapani internetikaubamaja müügihitt müts-sall, mille olid Jaapani telemehed kogemata Tallinnas vanalinna lettidel leidnud ja telesaatesse pistnud. Suured võimalused on IT-sektoril.
Enda osav positsioneerimine Euroopa ja Aasia vahele, keset kasvavaid kontinentidevahelisi inim- ja kaubavooge võiks meile palju kasu tuua. Oleme seni vaadanud enamasti läände, päike tõuseb aga areneva Aasia näol paraku idast.
Seotud lood
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele