Uute messidena korraldab Eesti Expo mais logistikamessi ja sügisel "AgroEsti". Kokku teeb Eesti Expo tänavu üksteist messi. Eesti Expo partner Risto Meigas tõdes, et keerulisemaks muutunud turuseis sunnib turundusväljendeid hoolikamalt otsima.
"Sellises olukorras võidavad aga just messid, sest need on üheks parimaks võimaluseks kulutatud kroonid tagasi teenida," oli Meigas veendunud. Eksponentide arv võib küll valdkonniti erineda, kuid praegune hetkeseis näitab tema sõnul eksponentide arvu kasvu.
Ka Eesti Näituste nõunik Siimu Loogma loodab, et messidel osaleb tänavu rohkem firmasid ja rõhutas samuti erinevusi messiti. "Ehitusmessi puhul jääb eksponentide arv samale tasemele, samas suurenevad firmade kasutatavad ekspositsioonipinnad ja juurde on tulnud firmasid teistest riikidest," rääkis Loogma.
Sisustusmessi "Interjöör" temaatikas on Loogma sõnul toimunud struktuurimuutused, mis peaksid messile tooma uute valdkondade tegijaid. Tootearendus- ja allhankemessile "Instrutec" lisanduvad energiasäästlik tootmine, energia varustuskindlus, tööstusautomaatika jm.
Oktoobri alguses toimuval "Ilu sõnumil" toimub arvukalt kutsevõistlusi ja esitlusi ja kasvab tarbijakoolituse osatähtsus.
Eesti Näitused on hindu osaliselt tõstnud. Näiteks "Eesti ehitab 2008" pinna ja standardstendi rent on jäänud eelmise aasta tasemele, sama kehtib ka "Aiandus ja haljastus 2008" kohta. "Interjöör 2008" puhul on tõusnud rohkem, kui ühest küljest avatud pindade, ning standardstendi rendi hind, kirjeldas Loogma.
Eesti Näitused korraldab sel aastal seitse messi. Uusi messe kavas ei ole, küll on uudse projektina kavas rahvusvahelise konverentsi-näituse "Biomass ja bioenergia 2008" korraldamine koostöös põllumajandusministeeriumiga. Ära jääb seni igal aastal Eesti Näituste korraldatud hambaravimess, mille asemel Eesti Hambaarstide Liit ja hambaravifirmad osalevad väljapanekutega augustis Tartus toimuvatel Eesti hambaarstide päevadel. Sel aastal otsustas Eesti Näitused loobuda autonäituse "Motorexi" korraldamisest, kuna konkurent Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL) valis messipartneriks Orangetime Expo.
Aprilli lõpus Saku Suurhallis toimuv "Tallinn Motorshow 2008" ongi Orangetime Expo selle aasta võimsaim üritus, kokku korraldab firma tänavu kuus messi.
Selle aasta üheks suuremaks messiks kujunema pidanud "Tallinna ehitusmessi" lükkas firma järgmisesse aastasse, kuna organiseerimisaega nappis. Samuti jääb tõenäoliselt ära "Ärikingi" mess, milleks meie turg veel valmis ei ole, arvas Orangetime Expo juhatuse esimees Hardi Kinnas. Olenevalt messist ja toimumise asukohast, tõstab Orangetime hindu umbes kümme protsenti.
Tartu Näitused korraldab tänavu tosina messe. Sel aastal täiesti uusi üritusi plaanis ei ole.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.