Kolm kuud kestnud streik on viie suurema
telekanali auditooriumi võrreldes eelmise aasta sama ajaga kahandanud keskmiselt
17%.
Nielsen Media Research`i uuringutulemusi juhtivate telejaamade eelmise nädala prime-time vaatajaskonna kohta vanuses 18-49 vahendas Reuters. Kui streigi algul oli kanalitel veel populaarsete sarjade osi varuks, siis nüüd on kitsas käes ning üha enam on ekraanil kordusi. Streigi algusega töö enamuse populaarsete stsenaariumipõhiste teleshow`dega katkes. Detsembris ja suures osas jaanuarist hoiti vaatajate huvi pühade erisaadete ja spordisündmustega, seriaalide jm sarisaadetega on aga seis nutune.
Teleturu liidrile News Corp`ile kuuluva Foxi kaotus oli 13%, seda hoolimata väga edukast talendikonkursist “American Idol” ja valedetektori kasutamisele rajatud reality show tugevast debüüdist. ABC (omanik Walt Disney Co) vaadatavus langes 21%. Kanalil polnud vaatajaile enam pakkuda “Meeleheitel koduperenaiste” ja “Grey anatoomia” värskeid osi. CBS kaotas 23%, kanali populaarseima sarja “CSI” värskeid osi jaanuarist enam pole.
NBC vaatajaarv oli võrreldes mullusega sama. CBS Corp`i ja Time Warner`i ühisettevõtte CW langus oli koguni 46%.
Viimasel nädalal on märgata arenguid, mis võivad viia streigi lõppemisele, pooled on vahepeal katkenud läbirääkimisi uuesti jätkama asunud. Stsenaristid nõuavad streigiga tootjatelt loomulikult rohkem raha. Isegi siis, kui kokkuleppele jõutaks kohe, võtaks katkenud programmide tootmise taaskäivitamine ja nende eetriküpseks saamine nädalaid.