• OMX Baltic0,47%272,87
  • OMX Riga−0,23%872,34
  • OMX Tallinn−0,21%1 756,66
  • OMX Vilnius−0,17%1 047,81
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,25%8 120,43
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,8
  • OMX Baltic0,47%272,87
  • OMX Riga−0,23%872,34
  • OMX Tallinn−0,21%1 756,66
  • OMX Vilnius−0,17%1 047,81
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,25%8 120,43
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,8
  • 05.02.08, 15:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Brittide superlennuk viib viie tunniga Austraaliasse

Briti firma Reaction Engines on valmis saanud keskkonnasõbraliku reisilennukiga, mis liigub ülehelikiirusel ligi 5000 km/h, viies inimesed viie tunniga Brüsselist Austraaliasse.
Euroopa Kosmoseagentuuri rahastatud projekti tulemusena valminud lennuk A2 on justkui ulmefilmist välja hüpanud. Masin suudab pardale võtta 300 reisijat ja aretab kiirust enam kui 3000 miili tunnis ehk ligi 5000 km/h, kirjutas The Guardian Unlimited.
Projekt on osa Euroopa Liidu püüdlustest arendada lennuliiklust. Teadlastele anti ülesanne uurida, kas sarnast tehnoloogiat, mida pigem kasutatakse atmosfääri piiril ja kosmoses, on võimalik rakendada ka liinilendudel.
Oxfordshire’s asuv Reaction Engines arendab kosmosetranspordi ja kõrgtehnoloogilisi reaktiivsüsteeme. Ettevõtte juhid on spetsialiseerunud erinevatel aladel alates kosmoserakettidest kuni tuumaenergiani.
Reaction Enginesi tegevjuht ja vaneminsener Alan Bond ütles, et A2 võiks liinilende tegema hakata umbes 25 aasta pärast, kui selle järele nõudlus tekib. " A2 võiks Brüsseli lennujaamalt lahkuda ja lennata Atlandi ookeani põhjaossa, ületades põhjapooluse ja liikudes siis edasi üle Vaikse ookeani Austraaliasse,“ seletas ta.
Lennu aeg oleks Bondi sõnul 4 tundi ja 40 minutit.
Ettevõtte hinnangul ei jätaks lennuk endast loodusesse ka eriti suurt jalajälge. Tavalise kütusega ei oleks võimalik masina kiirust vajalikule tasemele viia. Seetõttu kasutataks selles vedelat vesinikku, mis on tunduvalt rohelisem kui tavakütused. Süsihappegaasi asemel tekivad vedela vesiniku kasutamisel veeaur ja lämmastikoksiid.

Seotud lood

Uudised
  • 18.07.08, 17:09
Qantas Airways koondab 1500 töötajat
Austraalia suurim lennufirma Qantas Airways teatas reedel, et vähendab oma tööjõudu 1500 inimese võrra üle maailma ja loobub uute töötajate palkamisest.
  • ST
Sisuturundus
  • 31.10.24, 13:21
Elisa juht: kestlikkuse rongi enam ei peata
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele