Äri muutub kiiresti ja totaalselt, eelkõige tehnoloogiasektoris. Kohati jääb mulje, et konkurents on nii tihe, et firmad on uute klientide saamiseks valmis kõigeks. Nokia pakub tasuta muusikat, mobiilsideoperaator Blyk tasuta kõnesid, Google'i teenused on kõik tasuta. Ses olukorras tundub hinna tõstmine imelik - olgu või kavala minutihinna kaudu.
IT kõrval pole teist ärivaldkonda, kus olulised arusaamad keeratakse iga paari aastaga justkui pea peale ja kunagi ei tea, kas uus trend muudab maailma või jääb innovatsioon äriks pöördumata. See, et keegi on välja mõelnud põneva lahenduse, ei tähenda alati, et sellega on võimalik ka raha teenima hakata. Nt mobiilside vallas võidakse tulevikus hakata kõnesid pakkuma ka täiesti tasuta. Esimese võimaliku tegijana nähakse mitmeski mõttes pioneeriks olnud Google'it.
Äriidee on esmapilgul lihtne - kõne on klientidele tasuta, kui nad vaatavad piisavas koguses reklaami. Sisuliselt vahetavad kliendid kõnetasu reklaami vaatamise lubaduse vastu. Lõpuks peab ikka kuskil raha tekkima, see on muidugi aksioom. Ka Skype'il - igal ettevõttel, isegi kõige efektiivsemal, on püsikulud, mis vajavad tasumist. Ainult tugevast kliendibaasist ei piisa, et ligi meelitada rahaandajad.
Suurim globaalse ärikeskkonna muutus on, et valdkondade piirid on kadumas või kadunud. See, et üks firma on praegu tuntud ühel ja tulevikus teisel alal, muutub tavaliseks. Järjest raskem on aimata, kes on sinu konkurent. 1865 asutatud, praegune mobiiltelefonide tootmise kuningas Nokia otsis oma tõelist mina ligi 120 aastat - alles 1993 lasi välja esimese mobiiltelefoni, kummikutootmise müüs lõplikult maha 1996. Nüüd tegeleb ka fotoaparaatide tootmisega (iga tõsisem mobiiltelefon toimib ka fotoaparaadina). Tulevase mobiili funktsionaalsust on pea võimatu ette aimata.
Teine eeskujulik müüdimurdja on Apple - iPhone'id taheti ära osta enne, kui need turule jõudsid. Kaduma hakkab piir terminali (aparaatide tootja) ja teenusepakkuja vahel. Edukaks äritegevuseks on vaja kontrollida kogu väärtusahelat. Uued arengud sunnivad telekomifirmasid muutuma. Enim muutub traadiga võrgu teenusepakkuja roll, kuid ka klassikalistel mobiilsidefirmadel tuleb ellujäämiseks liikuda uues suunas, kliendi suunas. Kuigi tundub, et sidefirmad konkureerivad omavahel hindade ja kvaliteediga, toimub võitlus siiski kliendisuhte pärast. Kui selleks on vaja pakkuda kõneteenust täiesti tasuta, siis tulebki pakkuda. Kliendi jaoks on sel oma hind, olgu või pidevalt vilkuva reklaami näol mobiiliekraanil. Tema valik.