Majanduskomisjon otsustas täna, et
reklaamiseadusse tuleb kirjutada selgesõnaline nõue SMS-laenu kulukuse
näitamiseks, edastas riigikogu kantselei.
Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi sõnul peab igaüks SMS-laenu võttes teada saama, kui palju selline laen talle tegelikult maksma läheb.
„Me ei saa ega tohi inimese eest otsustada, kas võtta SMS-i teel laenu või mitte," ütles Klaas, "Kuid riigikogu peab laenuandjale panema kohustuse teavitada, kui suur on selle laenu krediidikulukuse määr.”
Reklaamiseaduse eelnõu sätestab, et igas reklaamis, millega ahvatletakse võtma kuni 10 000kroonist laenu maksimaalse tagasimaksetähtajaga kuni 6 kuud, tuleb ära näidata krediidikulukuse määr.
Seotud lood
Tarbijakaitseameti tegevjuhi Helle Aruniidi
sõnul oleks sarnaselt Rootsile vaja ka Eestis piirata SMS-laenude saajate
vanust.
Susi hotelli tegevjuht Kaja Uppin ütles, et
hoiatavalt tuleks sildistada video- ja arvutimängud ning toiduainete etikettidel
peaks E-ainete sisaldus paremini loetav olema.
Credit 24 kaubamärgi omanik, Londoni börsil
noteeritud Eestis, Lätis, Leedus ja Soomes tegutsev kiirlaenude pakkuja Mobile
Credit Baltic plc andis välja 3 330 432 uut lihtaktsiat kogusummas ligi 80
miljonit krooni.
Faktum Ariko uuringust selgus, et
SMS-laenu võtavad peamiselt üle 8000kroonise palgaga inimesed ja 33% laenajatest
on kõrgharidusega.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.