Schengeni viisaruumiga liitumisel kadusid
tüütud järjekorrad ning reisimine läks kohe hulga mugavamaks. Tuleb välja, et
kõik transpordifirmad Schengebi viisaruumi vabadust ei naudi.
Väikekaubavedusid pakkuv transpordifirma Innur Transpordi juht Indrek Gutmanni sõnul on seoses Schengeniga piiriületamine oluliselt keerukamaks ja aeganõudvamaks muutunud kui varasemalt ja seda just Soome pool.
"Kui varem nõudis toll piiril ainult dokumente nii auto kui kauba kohta, siis nüüd on piiriületamine muututud hulga keerulisemaks ja aeganõudvamaks,"
Mehe sõnul uuritakse veetavat kaupa põhjalikumalt kui varem. Tihedasse kasutusse on võetud ka röntgenaparaat, millega auto üle skaneeritakse.
"Alates Schengeniga liitumisest on meie auto käinud Soome-Eesti vahel iga nädal ja ainult korra pääsenud üle piiri ilma põhjaliku kontrollimiseta," sõnas mees ning lisas, et ajaliselt ei ole võitu küll kuidagi näha, pigem võtab piiriületus varasemast tunni võrra kauem aega.
Seotud lood
Soome-Eesti vahelist kaubavedu teostav
Põhjatransporti juhataja Marika Jursi sõnul on Schengen kaasa toonud tema
ettevõttele sujuvama piiriületuse.
Schengeni viisaruumi avanemine toob siia
oluliselt rohkem välisturiste, samuti paneb rohkem reisima need Eesti elanikud,
kes seni reisimiseks viisat pidid taotlema.
R-Autovedude juhi Alari Rahumäe sõnul on
Soome sõit võrreldav Saaremaale või Hiiumaale sõiduga.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.