Kilepakkematerjalide tootja Estiko-Plastari
juhataja Triin Anette Kaasik ütles, et EASi 300 000-kroonine ekspordiabi oli
neile välisturgudele minekul seemneks ning julgustuseks.
EASi 300 000kroonine eksporditoetus kulus Balti riikide juhtival kilepakendi tootjal väliskomandeeringutele ning reklaamkataloogide trükkimiseks. Aastate jooksul investeeris Estiko-Plastar aga välismaal löögile pääsemiseks miljoneid.
"Reaalselt oleme palganud kaks ekspordijuhti, kelle ainsaks ülesandeks ongi uute välisklientide leidmine - kõigepealt sihtturu kaardistamine koos ohtrate komandeeringutega ning seejärel läbirääkimised kuni müügitellimuste vormistamiseni," rääkis Kaasik ja lisas, "arvestuslikult on ekspordiks suunatud müügitegevuste kulu ca 3 miljonit krooni aastas."
Firma andmetel õigustasid tulemused investeeringuid. Kui 2002. aastal oli Estiko-Plastari kogukäive 145 miljonit krooni, sellest eksport 24,5 miljonit, siis 2007. aastal ulatus realiseerimise netokäive 293 miljoni ning eksport 106 miljoni kroonini.
"Seega on Eestis käive suurenenud 65,8 miljonit krooni ehk 54% ja eksport 81,5 miljonit krooni ehk 332%," kommenteeris Kaasik.
Peamiseks turutakistuseks pidas Kaasik umbusku, seda eriti Skandinaavias. "Ega meid seal keegi ju ei oota, kõigil on juba pikaajalised tarnijad olemas ning üldjuhul ollakse oma partneritega rahul," selgitas ta. "Päris raske on tõestada, miks nad peaksid oma hästitoimivad tarnijad meie kui uute tulijate vastu vahetama, isegi kui pakume täpselt samaväärset kvaliteeti ja tarnekindlust veidi parema hinnaga."
Neil, kes alles kaaluvad välisturule minekut, soovitas Kaasik jälgida, et toote või teenuse kvaliteet oleks väga hea. Ühtlasi võiks konkurentidest eristuda ning pakkuda mõnd spetsiifilist lisandväärtust, et välismaistel ostjatel oleks põhjust tarnija vahetamiseks.
Kaasik lisas: "Kindlasti peab eksportöör tagama stabiilsed ja usaldusväärsed tarned, niisama uljaspead saavad ruttu kõrvetada."
Estiko-Plastar toodab kilepakendeid, mida kasutatavad toiduainetööstusettevõtted ning turba-, tekstiili-, paberi- ja ehitusmaterjalitootjad. Oma toodanguga konkureerib firma Skandinaavias, Venemaal, Islandil, Iirimaal ning mujal.
Seotud lood
Eksportimiseks toetuse küsimine Ettevõtluse
Arendamise Sihtasutusest (EAS) käib kui õnnemäng, kus tihenevad panused jätavad
enamikule vaid kalli taotlemisrõõmu.
EASi juhatuse liige Ülari Alamets ütles
täna, et tahab eksporditurunduse toetusega kasvatada Eesti ekspordikäivet
50 miljardi krooni võrra.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.