• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,02%6 038,67
  • DOW 300,04%43 312,42
  • Nasdaq −0,02%20 026,26
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,02%6 038,67
  • DOW 300,04%43 312,42
  • Nasdaq −0,02%20 026,26
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 26.02.08, 15:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EAS loodab ekspordikäibele 50 mld kroonist lisa

EASi juhatuse liige Ülari Alamets ütles täna, et tahab eksporditurunduse toetusega kasvatada Eesti ekspordikäivet 50 miljardi krooni võrra.
Aastatel 2008–2013 investeerib EAS (Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus) ekspordi turunduse programmi kaudu 400 miljonit krooni riigi raha. Vähemasti teist samapalju tuleb investeerida ekspordi turundustoetust saavatel ettevõtetel.
Ettevõtteil tuleb panustada EASist rohkem
"Ettevõtted peavad omavahenditest investeerima vähemalt 50%, aga paljudel juhtudel on ettevõtete panus 70–80%," rääkis Alamets. "Me tahame, et ekspordi käibele lisanduks kogu toetusperioodi jooksul 50 miljardit krooni," lisas ta.
Et ambitsioonikat eesmärki saavutada, toetab EAS eelkõige neid ettevõtteid, kes juba müüvad välisturule. Kuni 1,5 miljoni kroonist ekspordi turundustoetust võivad saada aga ka need, kelle toodang või teenus omab tugevat ekspordipotentsiaali.
Varem on EAS toetanud väga erineva suurusega turundusprojekte. Kui ettevõte tahab osaleda kaks aastat järjest välismessil, tuleb tal arvestada 100 000–200 000kroonise väljaminekuga.
"Samal ajal suurettevõte, võtame näiteks mööblifirma, kes tahab välispartnerile atraktiivne olla ning mitu aastat järjest 100 ruutmeetrit messipinda rentida, võib mitme aasta jooksul maksta kokku miljoneid," rääkis EASi tegutsevate ettevõtete divisjoni direktor Allar Korjas.
EASi pakutavat ekspordi turundustoetust nimetas Korjas pigem katalüsaatoriks kui motivaatoriks välisturule minna.
Toetust saab nüüd ka kaubamärgi kaitsmiseks
Ekspordi turundamise programmi koostamisel lähtus EAS posiitiivseimast Eesti tulevikustsenaariumist, mis kannab nimetust "Põhjatäht". See arengustsenaarium sisaldab laiaulatusliku koostöö, tänapäevaste tootmistehnoloogiate kasutamise, Eesti jätkuvalt positiivse maine kõrval ka loovtööstuse ehk disaini, filmi ja moe mõjukust.
Eesti eksporttooted peaks seejuures tulema nii kõrge lisandväärtusega, et nende eest saaks küsida kõrgemat hinda.
Sestap toetab EAS erinevalt varasemast nüüd ka toote vastavusse viimist sihtturu nõuetega ehk sertifikaatide muretsemist, tootekatsetuste tegemist, uute pakendite ja brändi väljatöötamist ning kaubamärgi kaitsmist.
Traditsiooniliste asjadena toetab EAS jätkuvalt turu-uuringuid, välismessidel osalemist, püsiekspositsioonide ülespanekut ning turundusürituste korraldamist.
Eesti ekspordi kolm komistuskivi
"Võime öelda, et ekspordiga pole midagi lahti, see kasvab," kommenteeris Korjas ekspordi üldist olukorda. "Aga tekitab muret, et import kasvab veel kiiremini ja see võib Eestile probleemiks osutuda," lisas Korjas.
Teiseks Eestile iseloomulikuks probleemiks on, et ehkki 4500 Eesti ettevõtte aastane ekspordimaht ületab 2 miljonit krooni, tuleb pool kogu riigi ekspordikäibest umbes 50 ettevõttelt.
Kolmandaks teevad Eesti ettevõtted välisturu vallutamisel vähe koostööd, kuna samas valdkonnas tegutsevad firmad peavad üksteist konkurentideks.
"See võib kindlasti olla alateadlik hirm, aga meie oleme kohanud palju juhtumeid, kus üksi ega kaksi ei suuda ettevõtted pakkuda välispartnerile vajalikke mahtusid," kommenteeris Alamets ettevõtjate kartust, et konkurent lööb neilt äkki välispartneri üle.

Seotud lood

Uudised
  • 26.02.08, 18:24
Estiko-Plastar: EASi ekspordiabi oli julgustuseks
Kilepakkematerjalide tootja Estiko-Plastari juhataja Triin Anette Kaasik ütles, et EASi 300 000-kroonine ekspordiabi oli neile välisturgudele minekul seemneks ning julgustuseks.
Uudised
  • 01.11.07, 15:39
EAS: tahame saada ettevõttega partneriks, mitte ainult raha jagada
Täna majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis toimunud ettevõtlustoetuste uuringu avaldamisel ütles EASi turundus- ja kommunikatsioonidirektor Erki Peegel, et nad proovivad saada ettevõtetega partneriks, mitte ainult raha jagada.
Uudised
  • 17.04.08, 17:19
EAS jagab laevnikele 28,15 miljonit
Alates 14. aprillist ootab EAS laevandusettevõtjaid taotlema laevandustoetust. Programmi eelarve on 28,15 miljonit krooni ja taotlusi saab esitada jooksvalt 2008. aasta jooksul kuni raha lõppemiseni.
Uudised
  • 10.09.07, 15:16
EAS: viskame Indias õnged välja
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) esindaja Londonis Eger Anslan rääkis, et sihtasutus püüab koos naabritega Indiast suurinvestoreid leida. Esialgu käib töö laiema haardega.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele