Läänemere suurima laevastiku uhiuus liige
sai pidulikul tseremoonial nimeks Baltic Princess, laeva ristiemaks oli
laevafirma ühe omaniku Ain Hanschmidti tütar Eva.
"Jumal õnnistagu seda alust ning kaitsku tema meeskonda ja reisijaid," sõnas Eva Hanschmidt vahetult enne Eesti lipu värvides lindi läbilõikamisega lõpule viidud ristimist.
Tallinki uus, seni suurim laev, hakkab sõitma alates sellest suvest Tallinn – Helsingi liinil. Baltic Princessi eest maksis Tallink Soome tootjatele 2,5 miljardit krooni.
"Millal laev täpselt liinile jõuab, kindlalt öelda ei saa, kuid kindlasti selle suve jooksul," sõnas tseremoonia lõppedes Tallinki nõukogu liige Andres Hunt.
Enne ristimist kattis laeva nime kohta vööris suur pannoo, mille kiri "Parim viis tulevikku ette ennustada on seda ise luua". Helsingi Läänesadamas Aker Yardsi hiiglaslikku angaari kogunenud paarsada inimest jälgis huviga värvimist ootavat 2800le inimesele mõeldud laeva.
Hetk hiljem sai uus alus traditsioonilise pühalikkuse, šampanjapudeli vöörininasse purustamise ning kahe jala sügavusse vette laskmisega Balti Printsessiks ristitud.
AS-i Tallink Group juhatuse liikme Keijo Mehtoneni sõnul tähendab Baltic Princessi uut laeva ühteaegu kolmele liinile. Uus laev hakkab opereerima Tallinn–Helsingi liinil, kus siiani tegutsenud Galaxy liigub Turu-Stockholmi liinile ning seal merd mõõtnud Festival hakkab sama tegema, aga Riia - Stockholmi liinil.
Laeva ehitaja Aker Yardsi reisilaevade juht Juha Heikinheimo sõnas, et neil on hea meel Tallinki usalduse üle laevatehase oskustesse. Baltic Princess on juba neljas laev, mille Aker Yards Tallinkile ehitab.
Tallinki juhid ja omanikud Enn Pant ja Ain Hanschmidt, kelle missiooniks on luua Läänemere võimsaim laevandusettevõte, ise ristimistseremoonial ei viibinud. Põhjuseks töökohustused Ameerika Ühendriikides.
Baltic Princess on 212 meetrit pikk ja 29 meetrit lai. Laeb võtab korraga pardale 2800 reisijat. Laeval on suurepärase atmosfääriga ja 927 kajutiga merehotell ning 450 kohaline konverentsikeskus.
Seotud lood
Tallink Grupi nõukogu esimees Toivo Ninnas
rääkis Äripäevale, et nende konkurent Viking Line ei ole 10 aastat uut laeva
liinile toonud.
Tallink ei tõtta esialgu uusi laevu enam
tellima, sest nende ehitushind ja -aeg on viimase aasta–pooleteisega omajagu
kasvanud.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.