Mootorrataste ja hobisõidukite mess Elumoto 2008 algab Saku Suurhallis juba täna. Kevadisi messe iseloomustab orienteeritus suvele ja soov rahvale ajaveetmise võimalusi pakkuda. Rõhutakse sportlikele ning kodust eemal harrastatavatele meelelahutusvõimalustele.
Külastajanumbrite kasvu ootavad kõikide märtsi messide korraldajad. Mere- ja vabaaja mess Tallinnas Eesti Näituste Pirita messikeskuses on tänavu planeeritud koguni ühe halli võrra suuremale pinnale. "Hallid on muidugi suuri paate täis, kuid palju on ka muude alade ettevõtteid," seletas messi peakorraldaja Sulev Paakspuu. Messil osaleb väljapanekuga üle 90 ettevõtte, teiste seas ka riigiinstitutsioonid keskkonnaministeerium, veeteede amet ja piirivalve. Isegi politsei toob kaks kaatrit kohale. "Ootame üle kümne tuhande külastaja," ütles Paakspuu.
Paakspuu on peale messi korraldamise ka paate tootva eksponendi esindaja ning loodab üritusel palju veesõidukeid müüa.
"Paadiostjad on targemaks muutunud ja teavad, et mess on tulemas, nii suurt valikut ei ole enne koos olnud. Täpne statistika puudub, kuid mullusel messil müüdi ainuüksi kohapeal ligi poolsada paati, hilisem müük oli ilmselt veelgi suurem. Niipalju kui vestlustest välja on tulnud, müüsid ikka kõik hästi," kinnitas Paakspuu.
Tartus toimuv Motoexotika on suunatud motohuvilistele ning toimub kõrvuti vaba aja messiga Suvi. Korraldaja Margus Kikkuli sõnul oodatakse messile 12 000 külalist. Ehkki mootorrataste müük toimub messil saadud emotsioonide baasil tavaliselt hiljem, loodetakse kohapeal arvestatavat käivet motoriiete ja -tarvikute müügist, kuna oodata on soodsaid messipakkumisi.
Messindus liigub kaasa ka tehnika arenguga. Kuu lõpus kolmandat korda toimuv peo- ja pulmamess on külastatav ka internetis.
Messi peakorraldaja Tiia Tambergi sõnul tehakse lisaks reaalajas messikeskuses toimuvale messile virtuaalne mess, kus firmade esindajad suhtlevad klientidega ja vastavad küsimustele pidevalt veebiülekandega. Samuti näitavad veebikaamerad, mis toimub messihallis. Rõhk on seminaridel, kus antakse pidude planeerimiseks nõuandeid.
Peomessile oodatakse üle viie tuhande külastaja, eelkõige pakutavaga tutvuma. "Tegemist on messiga, mitte laadataolise ettevõtmisega," seletas Tamberg otseste müügiplaanide puudumist.
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.