SAAB 9-X BioHybrid kannab nüüdsest
tiitlit 2008. aasta parim ideeauto.
Nagu ka ideeautol Aero-X, nii ka antud juhul kannatab masina välimus paralleele tõmmata ettevõtte ajalooga lennundusest. Isegi veljed disainiti lennukimootori turbiini labade stiilis ning keret võrreldakse hävitaja aerodünaamikaga.
Veel üks nüanss – kiirusel üle 70 km/h liiguvad auto tagaosast välja spoiler ning difuusor. Põhiline uue mudeli juures on siiski jõuallikas. Paigaldatud 1,4-liitise töömahuga ülelaadimisega hübriidmootori võimsuseks lubatakse 200 hobujõudu, mis kütusena põletab bioetanooli. Siit ka suhteliselt madal CO2 emissioon – 105 grammi kilomeetri kohta.
Seotud lood
Prantsuse leiutaja on lubanud aasta jooksul
tootmisse paisata auto, mis kasutab kütusena kokkusurutud õhku ega saasta seega
linnaõhku.
4. märtsil Genfi autonäitusel toob Kia
avalikkuse ette kolm üksteisest veidi erinevat kontseptautot Soul, mis
võimaldavad heita pilgu Korea autobrändi täiesti uuele tahule.
Ühe ettevõtte alalt ehitusmaterjalide või kütuse vargus on ärile suur kahju. Kui süttib tootmishoone või masin, võib see tähendada mitu miljonit varakahju ning halvemal juhul ohtu inimeludele. Varajane riskide maandamine ja mitu sammu ette mõtlemine võib õnnetuse korral päästa terve äritegevuse.