SAAB 9-X BioHybrid kannab nüüdsest
tiitlit 2008. aasta parim ideeauto.
Nagu ka ideeautol Aero-X, nii ka antud juhul kannatab masina välimus paralleele tõmmata ettevõtte ajalooga lennundusest. Isegi veljed disainiti lennukimootori turbiini labade stiilis ning keret võrreldakse hävitaja aerodünaamikaga.
Veel üks nüanss – kiirusel üle 70 km/h liiguvad auto tagaosast välja spoiler ning difuusor. Põhiline uue mudeli juures on siiski jõuallikas. Paigaldatud 1,4-liitise töömahuga ülelaadimisega hübriidmootori võimsuseks lubatakse 200 hobujõudu, mis kütusena põletab bioetanooli. Siit ka suhteliselt madal CO2 emissioon – 105 grammi kilomeetri kohta.
Seotud lood
Prantsuse leiutaja on lubanud aasta jooksul
tootmisse paisata auto, mis kasutab kütusena kokkusurutud õhku ega saasta seega
linnaõhku.
4. märtsil Genfi autonäitusel toob Kia
avalikkuse ette kolm üksteisest veidi erinevat kontseptautot Soul, mis
võimaldavad heita pilgu Korea autobrändi täiesti uuele tahule.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.