Näljased konkurendid on löönud oma hambad
Estonian Airi turupirukasse ja viimase viie aastaga sellest mahlased 15
protsenti ära närinud.
Küsimusele, kui palju võib tulevikus Estonian Airi turuosa veel väheneda, vastas Estonian Airi tegevjuht Andrus Aljas: "Ei võigi." 2003. aasta ülisuure 57protsendilise turuosa tegi tema sõnul võimalikuks konkurentsi puudumine. "2003. aastal oli Estonian Airi turuosa 57 protsenti, mis tegelikult näitab seda, et sel ajal sisulist konkurentsi ettevõttel ei olnudki. Eesti lennuturu tõsine areng algaski 2004. aastast, kui turule sisenesid järjest easyJet, Lufthansa, KLM ja teised."
Aljase sõnul on turuosa kahanenud just tellimuslendude vähenemise tõttu. "Turuosa kogulangus möödunud aastal tulenes tellimuslendude turuosa vähenemisest ja seda just seoses regulaarlendude eelisarendamisega, mille turuosa suutsime hoida 44 protsendi tasemel vaatamata tagasihoidlikule aasta algusele," oli Aljas uhke.
See, et turuosa kasvaks taas üle 50 protsendi, polevat Estonian Airil Aljase sõnul plaaniski. "See ei olegi meie eesmärk. Me näeme oma turuosa vahemikus 45-50 protsenti," ütles Aljas.
Seotud lood
SASi asepresident investeeringute alal
Sture Stölen ütles aripaev.ee-le, et SASi strateegias on olemas nii Estonian
Airi kui ka airBalticu enamusomanduse omandamise plaan.
Mais reisis Estonian Airiga ühtekokku 72
544, sh regulaarlendudel 67 656 reisijat. Reisijate koguarv suurenes eelmise
aasta maiga võrreldes 15,3%, teatas lennufirma.
Veebruaris reisis Estonian Airiga
ühtekokku 51 851 reisijat, sh regulaarlendudel 44 973. Reisijate koguarv
suurenes eelmise aasta veebruariga võrreldes 18,4%, regulaarlendudel 19,2%.
Estonian Airi nõukogu määras Andrus
Aljase Estonian Airi presidendiks ja juhatuse esimeheks.
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.