Estonian Airil vähenes õhuvedude hulk,
sest Euroopa Liidu tõttu on kaupa lihtne ja odav vedada autodega.
"Kui te mõtlete õhuvedude all kaubavedude koguseid, siis peab see paika," ütles Estonian Air´i
kaubavedude juht Toomas Orukivi, märkides, et nii mõningadki saadetised on ülekolinud lennuautodele või tavalisele autotranspordile.
Orukivi selgitas, et Euroopa piires on põhitegurid hind. Eesti kuulumine Euroopa Liitu vähendas vähendanud piiriületuse aega ja nüüd ka Eesti kuulumisel Schengenisse pole piiriformaalsusi üldse. "Lennutranspordi eelis odavama autotranspordi ees üha kahaneb, ja seda suuremate kaubakoguste vedamisel," muretses Orukivi.
Ta möönis siiski, et kui Euroopa piires väheneb õhus veetavate kaupade hulk, suureneb see Aasiast Euroopa poole suunduvatel liinidel.
Statistikaameti andmetel jäi eelmise aastaga võrreldes riigisisestel vedudel maanteetranspordi kasutajate arv ligikaudu samaks, mere- ja raudteetranspordis suurenes (vastavalt 15% ja 3%) ning õhutranspordis vähenes 15%.
Seotud lood
Eesti autotranspordifirmad võivad nüüd teha
sisevedusid senisest enamates riikides, sest veel kaheksa Euroopa Liidu
liikmesriiki avasid maist oma sisevedude turu, teatas majandusministeerium.
Näljased konkurendid on löönud oma hambad
Estonian Airi turupirukasse ja viimase viie aastaga sellest mahlased 15
protsenti ära närinud.
Estonian Airi nõukogu määras Andrus
Aljase Estonian Airi presidendiks ja juhatuse esimeheks.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.