• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 22.04.08, 09:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti firma esitleb Tallinna Motorshowl elektriautosid

ZEV Motors OÜ on noor firma, kes näitab Tallinn Motorshow 2008 näitusel tervelt kahte Hiina- Eesti ühistööna valminud elektriautot, kirjutas ajakirjanik Ardo Kalda Äripäeva lisas Auto.
Esimene on ZEV1, mis on katsetuses kahes mudelis – 3 kW alalisvoolumootoriga ja 6,5 kW vahelduvvoolumootoriga.
Mootori võimsused võivad tunduda küll väga väikesed, ka halvimates unenägudes ei tahaks vist keegi liigelda nii väikse võimsusega bensiiniautoga, kuid sisepõlemismootor arendab tippvõimsust vaid väikeses pööretevahemikus ja suhteliselt kõrgetel pööretel, elektrimootorite puhul on võimsus kättesaadav juba nullpöörde juures.
Elektrimootor suudab ka väga väikeste pöörete juures saavutada maksimaalse pöördemomendi ja sellega autot edasi vedada. Teine elektrimootori hea omadus on see, et ta kannatab päris hästi lühiajalist ülekoormust – loomulikult seda ka kasutatakse, ja lühiajaliselt võib elektrimootor välja anda tunduvalt suuremat võimsust, kui on nominaalvõimsus, ja seda kuni neli korda rohkem.
Näiteks ZEV1-l võimaldab kontroller koormata 6,5 kW mootorit lühiajaliselt kuni 28 kWga, mis tagab piisava kiirendusvõime.
Auto vastab Eesti nõuetele ja DOT-standardile. Teine uudis on koostöös ühega kahest Eesti autotootjast– Võidusõidutehnika ASiga Eestis toodetud elektriauto– kus on kombineeritud Estfieldi kerega elektriline sõiduosa. Viimane on ZEV Motorsi poolt välja arendatud.

Seotud lood

Uudised
  • 29.07.08, 16:47
Briti politsei katsetab elektriautosid
Sussexi politsei võttis katsetusele uue keskkonnasõbraliku sõiduriista, mis meenutab pigem golfikäru kui autot. Gem Cari maksimaalne sõidukiirus on ligikaudu 48 km/h ning ta toitub 100% päikeseenergiast.
Uudised
  • 05.08.08, 16:53
Soome peaminister soovib kaotada elektriautodelt maksud
Soome peaminister Matti Vanhanen sõnas, et praegu peaks juba hakkama mõtlema elektriautodelt maksude küsimise lõpetamisele.
Uudised
  • 22.04.08, 12:28
Briti selts Eestis kindlustab ka auto tehnilise rikke
Briti kindlustusselts RSA tõi Eestis turule koguriski põhimõttel autokindlustuse, mis sisaldab kaitset ka auto tehnilise rikke korral
  • ST
Sisuturundus
  • 20.02.25, 13:43
Tehnopoli AI kiirendisse käib uus värbamine
Kuidas töötab Tehnopoli tehisarukiirendi, millist tuge idufirmad sealt saavad ja millised ettevõtted on oodatud osalema, sellest räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele