Netiguru Peeter Marveti sõnul on Tallinna
veebileht ebaõnnestunud – otsing on nõrgapoolne, info järjestus juhuslik ning
üldse on tema sõnul kogu leht lastud kasutusse ilma põhjalikuma testimiseta.
Netiäss Peeter Marvet tegi tänasel Äripäeva internetiturunduse seminaril ettekande tallinn.ee uutmise ja kasutatavuse seostest.
Tallinna veebilehe puhul on Marveti sõnul kasutusele võetud otsingul põhinev navigatsioon, mis kindlasti võiks olla üks võimalus, ent mitte ainus. "Eesti usability-guru Kristjan Jansen ütles mulle nii: "Infokogumite navigeerimiseks on kaks peamist teed: sirvimine ja otsimine ning üks ei asenda teist. Tallinn.ee on valinud vaid ühe tee ja see peab muutuma: tuleb tagasi tuua sirvimine." Samuti on kahjuks ka otsing ise nõrgapoolne, mitmel lehel on kasutaja seisukohalt võttes juhuslikus järjestuses olev informatsioon. Veebisisesed lingid ei eristu arusaadavalt välistest ning puuduvad selgitavad tekstid," kritiseerib Marvet linna kodulehte.
"Otsingu kasutamine toimub läbi puu-menüü, mida üldiselt ei peeta eriti mõistlikuks lahenduseks, ent antud puhul on see lisaks realiseeritud äärmiselt kasutajavaenulikul viisil. Hetkel Carnegie Melloni ülikoolis inimese-arvuti suhtlust õppiva Jaanus Kase soovitusest lähtuvalt võrdlesin sõiduplaanideni jõudmist vanas ja uues veebis ning sain tulemuseks 4,3 vs 9,6 sekundit, vana kasuks. Seda mõistagi juhul, kui menüü ikka parasjagu toimib ja ma tean, mida ma soovin leida," märkis Marvet.
Neljandaks kuni kahekümne neljandaks probleemiks on Marveti sõnul see, et probleemseid detaile leiab hulgi, kui tõenäoliselt on süsteem kasutusse lastud ilma põhjalikuma testimiseta. Lisaks on Marveti sõnul halb see, et otsimootoritest kuvatakse kasutajatele esilehte, selle asemel et nad ümber suunata uutele aadressidele," lausus Marvet.