TNS Emori bränditurunduse osakonna juhataja
Aivar Voog ütles toiduliidu aastakonverentsil, et tarbimine võib väheneda, aga
see ei tähenda, et tarbija ostab vähem, eriti toidukaupa.
"Ta ostab odavamat, kuid suuremas koguses," rääkis Voog.
Ebakindluse suurenemine tuleviku suhtes muudab tarbijad hinnatundlikumaks. Kui kallimate toodete müük ajutiselt väheneb, siis eelnevate aastate kogemus on näidanud, et toidukaupade tarbimise osakaal tarbijate ostukorvis võib majanduslanguse aegu oluliselt suureneda, kuna stress suurendab söögiisu.
"Ärevad ajad suurendavad eelkõige soodusmüügitundlikkust ja püüdu olla hinnateadlik," lisas Voog.
Praegu hindavad inimesed Eesti majanduse toimetulekut kriitiliselt, aga isikliku toimetuleku osas pole optimism veel kadunud. Neid, kes arvavad, et nende perel läheb majanduslikult paremaks, on enam-vähem sama palju kui aasta eest.
Samas on väärtustrendide kandepinnas toimunud viimase kahe aasta jooksul tähelepanuväärsed muutused. Inimesed hindavad varasemast rohkem korda ja võimu. "Tahetakse püsivaid liidreid," kommenteeris Voog.
Vähenenud on altruism, sotsiaalne osalus, keskkonnast hoolimine, terviseteadlikkus ja enda eest hoolitsemine.
Seotud lood
Evli varahalduse juht Veikko Maripuu ütles,
et spekulantide hinnangul on mõned toiduainete hinnad veel odavad. Majanduse
langusfaasis on kasulik ka konkurente üle võtta.
Statistikaameti juhi Priit Potisepa sõnul
on toiduainetööstuse jaoks praegu kriitilise tähtsusega lisandväärtuse ja
investeeringu suhe.
Wõro Kommertsi juhataja Kaido Kaare ütles
tänasel Toiduainetööstuse aastakonverentsil, et toiduainetootja on tugeva surve
all kui vorst kahe võileiva vahel.
ASi Pere nõukogu liige Rein Kilk ütles
tänasel toiduliidu aastakonverentsil, et toiduainetööstuses on äri ajad möödas,
äri asemel tuleb tööd teha.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.