Küsitlustes kodumaist toidukaupa eelistavad
tarbijad ostavad samaväärse välismaise toidukauba kohe, kui see on kodumaisest
märkimisväärselt odavam.
ASi Prisma Peremarket tegevdirektor Janne Lihavainen kommenteeris: "Soomes ka tarbijad ütlevad, et eelistavad Soome oma, aga kui müüki tuuakse Taani jõulusink, mis on Soome jõulusingist kaks eurot odavam, siis põhimõtted kaovad."
AS Rimi Food Eesti tegevjuht Edgar Sesemann ütles, et tarbijal on õigus otsustada, kas osta kodumaist toidukaupa või midagi muud. "Kõigile on selge, et tarbijal on õigus otsustada ja ta otsustab.
A-Selveri juhataja Ain Taube sõnul on välismaistel kaupadel Eestis väga raske konkureerida piima- ja lihaletis. "Palju sõltub tootegrupist, näiteks välismaistel liha- ja piimatoodetel on väga raske konkureerida. Kui rääkida aga mahlaturust, on tarbijail üsna ükskõik, kus see toodetud on."
ETK juht Rein Sepp märkis, et kuna tarbija tahab järjest värskemat toitu saada, hakkab ta poode sagedamini külastama. "Ta ei taha näha pikka säilivustähtaega, teame kõik, millega see tagatakse," ütles Sepp, "See tähendab, et ka tootmine peab lähedal olema. Eestis pole see probleem, Euroopas aga küll."
Toiduliidu juht Sirje Potisepp tuletas meelde aegu, kus osa poode eestimaist toidukraami müüki ei võtnud. "Oli aeg, kus kauplused ütlesid, et nad põhimõtteliselt ei müü eestimaist toidukaupa. Praegu eelistab eestimaist 76% tarbijaist ja see on suur saavutus."
Eesti suurimate kaubanduskettide juhid kinnitasid kui ühest suust, et parima toiduaine tiitli pälvinud toode automaatselt müüki ei pääse, küll aga pakuvad kaubandusketid nende senise sortimendiga sobivaid uusi tooteid klientidele proovida.
Tootjad seevastu sooviks, et auhinna pälvinud uudistooted oleks kaubanduskettides müügil terve aasta ilma, et nõrgad käibenumbrid ähvardaksid neid müügist maha võtta.
Seotud lood
Evli varahalduse juht Veikko Maripuu ütles,
et spekulantide hinnangul on mõned toiduainete hinnad veel odavad. Majanduse
langusfaasis on kasulik ka konkurente üle võtta.
Wõro Kommertsi juhataja Kaido Kaare ütles
tänasel Toiduainetööstuse aastakonverentsil, et toiduainetootja on tugeva surve
all kui vorst kahe võileiva vahel.
Põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder
ütles tänasel Toiduainetööstuse liidu aastakonverentsil, et parima toiduaine
tiitli asemel täidab rahakotti tarbija tunnustus.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.