Ärimees Endel Siff soovita Eesti
Ekspressile antud intervjuus riigil paigutada Tallinna Sadama kasum
tehnoloogiasektorisse.
Pronksiöö aastapäeval Wall Street Journalile antud usutluses ei nutnud te taga Eesti transiidiäri hiilgeaegu. Miks?Transiit on Euroopa majanduse tingimustes üks madalaima lisandväärtuse ja suurimate keskkonnariskidega tegevus. See nõuab riigilt suuri investeeringuid, kuid tähendab ülekoormatud vee-, auto- ja raudteid. Transiidi efektiivsus jääb märgatavalt alla finantsvahendusele, turismile ja tehnoloogiasektorile.
Nii et mitte sentigi enam sadamatesse ega raudteesse?
Kui me ei räägi just palkmajadest või käsitsi kootud villastest sokkidest, annab tulemuse teadmistepõhise kõrgtehnoloogilise toodangu eksport. Sellesse tuleb aga panustada. Lõpetada raha matmine niigi üleinvesteeritud transiiti, võtta välja kasum Tallinna Sadamast ja suunata see tehnoloogiasektorisse.
Milline oleks positiivne programm?
Eesti vajaks uut majanduseliiti. Kuid meie noored mõtlevad nii: väike liisingukene, ametiautokene, pangalaenukene, ja kui kell kukub, kaovad peast ka töömõtted. Nad ei pea tööd ja enese realiseerimist ettevõtluses enam inimväärikaks prioriteediks. Eesti haridussüsteem toodab igasuguseid kupjaid ja finantsjuhte, selle asemel, et toota ettevõtjaid ja insenere.
Millest meil ikkagi puudu jääb?
Geniaalseid revolutsiooniliste ideedega teadlasi meil on. Aga vaatame väikest shy;Eesti riiki kui rahvuslikku võistkonda: on palju andekaid mängijaid, kuid kaptenid - ehk shy;valitsus ja poliitikud - ei mõista veel tehnoloo shy;gia arendamise spetsiifikat ega oska meeskonnale isegi hea tahtmise juures kaasa aidata.Rahvusvaheliste riskifondide ootused on väga suured. Nad ei tule Eestisse, selle asemel püüavad "suuri kalu" mujalt. Kuid nad tuleb Eestisse saada, kas või selle abil, et riik osaleb riskikapitalifondides. Lisaks vajab muutusi haridussüsteem. Eeldused on meil ju head. Eesti keskkooliharidus on ajalooliselt väga tugev ning noorte keskmine IQ ja kultuuritase rahvusvaheliselt erakordselt kõrge.
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan
Parts saatis eile ministeeriumitesse kooskõlastamiseks määruse „Arendustöötajate
kaasamise toetamise tingimused ja kord“ eelnõu, millega soodustatakse
arendustöötajate värbamist ettevõtetesse.
Raskeveokite arvu peaaegu et
kahekordistumise tõttu 2009. aastaks kaalub Tallinn nende liiklusele lausa
kellaajaliste liikumispiirangute seadmist, sest raskeveokid lõhuvad teid ja
tekitavad ka ummikuid, kirjutab ajaleht Pealinn.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.