Pärnu Turunduskonverentsil kuulutati välja
eelmise aasta parimate suhtekorraldustegudena Rahvuskala valimine ning Sünagoogi
avamine. Mõlemad pälvisid teise koha, esimese koha väärilist tegu ei leitud.
Suhtekorraldusguru Aune Pasti sõnul peab parim PR-projekt jääma ajalukku eeskujuks teistele ning olema ülekaalukalt just see KÕIGE. Ehkki mõlemad valitud teod olid head, jäi neil siiski esikohast veidi puudu.
Žürii valiku peamisteks kriteeriumiteks olid professionaalsus läbiviimisel, projekti mõju ühiskonnale või sektorile ja eesmärgikeskne tulemuslikkus.
Sünagoogi avamise projekti tellijaks oli MTÜ Juudiusu kogudus ja teostajaks KPMS Partnerid OÜ koostöös Marica Lillemetsaga. "Nende paigutus ajas olü ülimalt keeruline, kohepale aprillirahutusi, kui meid süüdistati fašismis. Sel hetkel sünagoogi avamine ja nii suure hulga positiivse kajastuse saamine oli oluline mitte ainult neile vaid kogu riigile," seletas Aune Past.
Eesti ametivõimud olid sel ajal delikaatses situatsioonis, kuna just kuu aega varem paigutas rahvusvaheliselt mõjukas ühiskondlik organisatsioon, Simon Wiesenthali keskus, Eesti riikide hulka, kus valitseb vähene huvi veel elavate natsikurjategijate süüdimõistmiseks. Kommunikatsiooni ettevalmistamise muutis keerukamaks see, et rahvusvahelise meedia pilgu all toimunud sünagoogi avamisüritused oleks olnud suurepärane võimalus provokatsioonideks, arvestades suurt arvu prominentseid külalisi Eestist, Iisraelist, USAst, Venemaalt jt riikidest. Eduka avamisüritusega tutvustati juudi kultuuripärandit Eestis ja läbi positiivse rahvusvahelise meediakajastuse (sh Euronews ja BBC) levitada sõnumit, et Eesti ühiskonnas ei ole levinud fašistlikud hoiakud. Meediale edastati ka Iisraeli pearabi Yona Metzgeri avamistseremoonial lausutud sõnad, et Eestis ei esine antisemitismi ja juudid ei pea Eestis kedagi kartma.
Rahvuskala teavitustöö tellijaks oli Kalaliit ja teostajaks Alfa-Omega Communications. Rahvuskala konkursi väljakuulutamine oli kommunikatsioonikampaania "Kala teeb head!" avalöök, mille otseseks eesmärgiks oli tekitada avalikkuses diskussiooni Eesti vete kalade, kala kui toiduse ja kalandusega seotud teemadel. Projekti kaudsemateks eesmärkideks oli tõsta eestlaste teadlikkust kala söömise kasulikkusest ning ärgitada inimesi rohkem kalatooteid tarbima. Konkurss saavutas esimesest päevast peale suure meediakajastuse. Ajakirjanikud ja avalikkus tulid teemaga spontaanselt kaasa. Kajastus saavutati vaid suhtekorralduslike meetmete rakendamisega.
Projekte hinnanud zhürii koosnes kuuest erialaspetsialistist: Mart Soonik (zhürii esimees, EPRA juhatuse esindaja, Integratsiooni Sihtasutus), Livia Kulm (Eesti Pank), Margit Keller (Tartu Ülikool), Ilona Eskelinen (Estonian Air), Aive Levandi (LH Concept) ja Katrin Mesilane (Riigikogu Roheliste fraktsioon).
Eesti Suhtekorraldajate Liit valib alates 2000. aastast välja aasta parima suhtekorraldus-projekti eesmärgiga edendada eriala arengut, tunnustada häid tegijaid ja jagada kogemusi valdkonnas töötavate kolleegidega. Eelmisel aastal anti välja kaks peaauhinda: Parima projektina erasektoris tunnustati Emakakaelavähi teavitustööd (teostaja LH Concept, Aive Levandi) ning avaliku sektori töödest tunnistati parimaks Disainiaasta (teostaja Katrin Mesilane).
Eesti Suhtekorraldajate Liit (Estonian Public Relations Association ehk EPRA) on 1996. aastal asutatud erialaliit, mis koondab ainsa organisatsioonina Eestis suhtekorralduse alal töötavaid inimesi. EPRA eesmärgiks on korraldada liikmete infovahetust, erialast koolitust ja suhtekorraldusvaldkonna arendamist Eestis.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.