Ööpäevas voolab Eesti piiritsooni tuhandeid liitreid odavat Vene kütust. Saamata jäänud makse on aga võimatu välja arvutada.
Vene kütuse vedajate sõnul klientide puudust neil ei ole, sest Venemaal maksab umbes 10 krooni. Isegi kui panna 2-4 krooni juurde, tuleb välja palju madalam hind kui Eesti tanklates. Ilmselt eestlaste huve arvestades ehitatakse Ivangorodis juba seitsmendat tanklat.
"Kliendid leiavad meid ise," räägib ühe väikebussi omanik Vadim. "Põhiliselt on need taksojuhid või need, kes palju ringi sõidavad. Isegi firmad tangivad, kuigi tšekke me ei anna," seletab ta.
Maksu- ja tolliameti pressiesindaja sõnul võivad eraisikud tuua Eestisse täispaagi bensiini ning kümme liitrit kanistris. Ülejääk konfiskeeritakse. Kui tuvastatakse, et auto omanik tegi kodus bensiinipaagi suuremaks, siis võidakse konfiskeerida kogu bensiin ning määrata trahv kuni 18 000 krooni.
Ilmselt sellepärast Eesti-Vene piiril võib näha aina rohkem Ameerika mikrobusse Ford ja Chevrolet, mille bensiinipaagid mahutavad kuni 170 liitrit kütust. Lemmikuks on kujunenud universaal Volkswagen Passat paagi mahutavusega 70 liitrit.
"Mõned käivad spetsiaalselt kütust toomas, mõned sõeluvad edasi-tagasi äriasjus, kuid kõik püüavad enne Venemaalt lahkumist paagid täis panna. Narvas maksab liiter bensiini 95 umbes 13 krooni," seletab Vadim.
ASi Eesti Statoil arengujuhi Kai Realo sõnul on võimatu arvutada välja Eesti riigile sellega tekitatava kahjumi suurust.
ASi Neste Eesti peadirektor Indrek Kaju teatab aga, et Venemaalt toodud bensiini müümine ei ole mingi uus nähtus. Tema arvates võiksid niisugust bensiini ostvad autoomanikud mõelda oma auto seisukorrale, kuna bensiin ei vasta ühtsetele euronormidele.
Väävlisisaldus Venemaa kütuses ületab mitmekordselt normi. Ka paljud autotootjad tarnivad Venemaale ekstra selle riigi jaoks toodetud masinaid. Seega, kui autot on tangitud kütusega, mida valmistajatehas ei ole aktsepteerinud, võib Eesti automüüja keelduda mootori garantiiremondist.
Honda Balticu ametliku esindaja Agdek-Auto Narva teenindusosakonna juhataja Dmitri Širokov märkis, et on praktiliselt võimatu tõestada, et auto omanik kasutas Venemaalt toodud bensiini.
Küsimusele, kas esindus keeldub garantiiremondist, kui saab teada, et paaki oli valatud Vene bensiini, vastas Širokov eitavalt: "Aga kui omanik käis Venemaal äriasjus? Kus ta oleks pidanud tankima?"
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.