• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 21.05.08, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti piiril voolab odav Venemaa kütus

Ööpäevas voolab Eesti piiritsooni tuhandeid liitreid odavat Vene kütust. Saamata jäänud makse on aga võimatu välja arvutada.
Vene kütuse vedajate sõnul klientide puudust neil ei ole, sest Venemaal maksab umbes 10 krooni. Isegi kui panna 2-4 krooni juurde, tuleb välja palju madalam hind kui Eesti tanklates. Ilmselt eestlaste huve arvestades ehitatakse Ivangorodis juba seitsmendat tanklat.
"Kliendid leiavad meid ise," räägib ühe väikebussi omanik Vadim. "Põhiliselt on need taksojuhid või need, kes palju ringi sõidavad. Isegi firmad tangivad, kuigi tšekke me ei anna," seletab ta.
Maksu- ja tolliameti pressiesindaja sõnul võivad eraisikud tuua Eestisse täispaagi bensiini ning kümme liitrit kanistris. Ülejääk konfiskeeritakse. Kui tuvastatakse, et auto omanik tegi kodus bensiinipaagi suuremaks, siis võidakse konfiskeerida kogu bensiin ning määrata trahv kuni 18 000 krooni.
Ilmselt sellepärast Eesti-Vene piiril võib näha aina rohkem Ameerika mikrobusse Ford ja Chevrolet, mille bensiinipaagid mahutavad kuni 170 liitrit kütust. Lemmikuks on kujunenud universaal Volkswagen Passat paagi mahutavusega 70 liitrit.
"Mõned käivad spetsiaalselt kütust toomas, mõned sõeluvad edasi-tagasi äriasjus, kuid kõik püüavad enne Venemaalt lahkumist paagid täis panna. Narvas maksab liiter bensiini 95 umbes 13 krooni," seletab Vadim.
ASi Eesti Statoil arengujuhi Kai Realo sõnul on võimatu arvutada välja Eesti riigile sellega tekitatava kahjumi suurust.
ASi Neste Eesti peadirektor Indrek Kaju teatab aga, et Venemaalt toodud bensiini müümine ei ole mingi uus nähtus. Tema arvates võiksid niisugust bensiini ostvad autoomanikud mõelda oma auto seisukorrale, kuna bensiin ei vasta ühtsetele euronormidele.
Väävlisisaldus Venemaa kütuses ületab mitmekordselt normi. Ka paljud autotootjad tarnivad Venemaale ekstra selle riigi jaoks toodetud masinaid. Seega, kui autot on tangitud kütusega, mida valmistajatehas ei ole aktsepteerinud, võib Eesti automüüja keelduda mootori garantiiremondist.
Honda Balticu ametliku esindaja Agdek-Auto Narva teenindusosakonna juhataja Dmitri Širokov märkis, et on praktiliselt võimatu tõestada, et auto omanik kasutas Venemaalt toodud bensiini.
Küsimusele, kas esindus keeldub garantiiremondist, kui saab teada, et paaki oli valatud Vene bensiini, vastas Širokov eitavalt: "Aga kui omanik käis Venemaal äriasjus? Kus ta oleks pidanud tankima?"

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele