Moskva linnavalitsus kavatseb tõsta
võimsamate autode aastamaksu, maksutõusu järel kergendab üle 250 hobujõulise
masina omanik kukrut vähemalt 80 korda rohkem kui tavalise Ladaga sõitja.
Eestiski kõne all oleva võimaliku "luksusmaksuga" võrreldes on Venemaa pealinnas juba praegu kehtivad määrad tõsised, tõusu heakskiitmisel linnavolikogu poolt aga uuest aastast veel räigemad.
RIA Novosti andmeil on praegused ja plaanitud maksumäärad järgmised. Kuni 100 hobujõulise mootoriga auto maks on praegu 7 rubla (3 kr) iga hobujõu kohta aastas. See maksumäär jääb samaks.
100-125 hobujõu korral tuleb iga hobujõu eest maksta nii praegu kui edaspidi 20 rubla (8.40 kr) aastas. Kui hobujõud jäävad 125-150 vahele, saab praegu hakkama 20 rublaga, kuid edaspidi maksab auto 30 rubla (12.70 kr) iga hobujõu kohta.
150-200 hobujõuline auto maksab praegu 30 rubla hobujõu kohta, kuid pärast maksutõusu juba 45 rubla (19 kr).
200-250 hobujõuidu maksab 50 rubla (21.1 kr) aastas ja edaspidi 75 rubla (31.65 kr) iga hobujõu kohta. Üle 250 hobujõulise auto praegune maks on 100 rubla aastas (42.20 kr) ning uus maks 150 rubla aastas (63.30 kr) iga hobujõu kohta.
Eelnõu vastuvõtmine tähendaks enamuse kodumaiste ning väiksema klassi Lääne autode moskvalastest omanikele paarisaja kroonise aastamaksu säilimist, võimsaimate autode omanikele aga 2009. aastal vähemalt 16000 kroonist maksu.
Eelmisel aastal ei kiitnud Moskva linnaduuma automaksu tõstmise eelnõud heaks, pidades tõusu liiga suureks.
Seotud lood
Alates 2009. aastast lubab Venemaa
autonumbri vanalt autolt uuele kruvida, kui omanik on numbrimärki hästi hoidnud,
vahendas Auto.Lenta Interfaksi.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.