Briti valitsus peab iga inimese isikliku
"CO2 kvoodi" kavaga edasi minema, et saavutada emissiooni piiramise sihte,
leidis hulk parlamendiliikmeid.
Kava kohaselt saaks igaüks aastase limiidi kütuse ja energia tarbimisel CO2 õhkupaiskamiseks. Seda piiri ületamaks tuleks osta limiiti juurde neilt, kes tarbivad vähem, kirjutas BBC News täna. Parlamendi energiaauditi komisjoni teatel oleks selline süsteem süsihappegaasi tekitamise vähendamiseks efektiivsem kui maksustamine. Keskkonnaminister Hilary Benni sõnul on plaanis praktilisi ebakohti, ehkki potentsiaali asjal on.
Parlamendikomisjoni raport kritiseeris valitsust ettepaneku sahtlisse paneku pärast vaid eeluuringu järel. Parlamendisaadikud tunnistasid, et ilmselt on avalikkus kava vastu, kuid õhutasid valitsust olema julge. "Vaja on edasist tööd, enne kui inimeste vaheline CO2 kauplemine saab üheks tegelikult rakendatavaks poliitiliseks valikuks, tööd tuleb alustada viivitamatult ning tõemeeli," seisis raportis.
Komisjoni esimees Tim Yeo nimetas initsiatiivi tõeliseks võimaluseks kaasata rahvast võitlusse kliimamuutuste vastu, vähendades CO2 emissiooni. "Inimeste CO2 kauplemise tingimustes saab see, kellel pole hiiglaslikku maja või ujumisbasseini ning kes ei käi mitu korda aastas Kariibi mere ääres puhkamas, puhast raha väiksema ökoloogilise jalajälje eest," rääkis ta. Yeo arvates võiks süsteemi tööd korraldada erasektor.
Keskkonnaminister Benni sõnul on plaan oma ajast ees, selle töölerakendamise kulud on õige suured ning ületada tuleb hulk praktilisi probleeme. Raporti kohaselt oleks süsteemi juurutamise kulud vahemikus 700 mln kuni 2 mld naela (13,8-39,3 mld krooni), iga-aastased kulud 1 kuni 2 mld naela (19,65-39,3 mld krooni). Raskusi valmistaks ka lubatud piiri seadmine, arvestades sealjuures inimese vanust, elukohta, tervislikku seisukorda. Kliimamuutuste ministri Joan Ruddock`i sõnul ei ole kava maha maetud, kuid on otsustatud maksumaksja raha praegu uuringuteks mitte kulutada, kuivõrd samal ajal on käsil mitmeid samasuunalisi uurimisi.
Keskkonnaaktivist George Monbiot kiitis plaani: "See on progressiivsem (maksustamise mõttes - toim.) kui maksukogumine, jagades jõukust rikastelt vaestele, see on läbipaistev, see on igaühele lihtsalt arusaadav - kõik saavad ühesuguse CO2 limiidi."
Seotud lood
Euroopa Parlament plaanib kiirelt kasvavate
lennufirmade arengu raskeks teha, näiteks airBalticul, keelustades
ligipääsu tasuta CO2 emissioon kvoodile.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.