Tagasiminekut näitavad just elamuehitusega seonduvad sektorid. Samas on neidki, kes võrreldes eelmise aastaga on plusspoolel. Kokku jääme siiski eelmise aastaga võrreldes umbes kümnendikuga miinusesse. Just praegune aeg on igati sobiv kliendile - taas on valikuid palju ja taas omab väärtust sõna "kvaliteet".
Esimeses kvartalis kahanes Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liitu kuuluvate ettevõtete müügikäive 11%. Võrreldes eelmise aastaga - 1874 miljoni kroonini.
Siiski ei maksa I kvartali tulemustele väga suurt tähelepanu pöörata - tegemist on tavapäraselt kõige kasinama kvartaliga aastas.
Samas ei too tänavu väga head tulemust ka II kvartal. Edasi loodame ka struktuurivahendite materialiseerumist.
Kõige rohkem peaks olema põhjust I kvartali tulemustega rahule jääda akende-uste tootjatel. Paljud ettevõtted on tulemusega plussis, osa enam-vähem eelmise aasta tasemel.
Huvitaval kombel on suurenenud ka raudbetoonist karkassielementide müük. Elamuehituse languse tõttu on betoonelementide valmistajad siiski ühed suuremad kaotajad. Ka seinamaterjali valmistajatel ulatub miinus enam kui kolmandikuni eelmisest aastast. Suhteliselt suur on ka sillutuskivide müügi miinus.
Samas võrreldes näiteks 2005. aastaga müüdi viimaseid kolm korda rohkem.
Kaubabetooni müük ei jää oluliselt alla eelmisele aastale. Ligikaudu veerandi võrra on vähenenud soojustusmaterjali ja killustiku müük. Kuivsegu müük on eelmise aasta tasemel.
Kolme kuu jooksul eksporditi ehitusmaterjale 571 miljoni krooni eest, mis ületab 2007. aasta sama ajavahemiku tulemust 60 miljoni krooni võrra. Suurima ekspordikäibega on ehitusmontaažvahtude tootja OÜ Krimelte ja AS Kunda Nordic Tsement.
Suurima ekspordikäibe osatähtsusega võrreldes ehitusmaterjalide müügikäibega on OÜ Krimelte (eksport umbes 90%) ja AS Silbet (üle 80%). Ligi 3/4 toodangust eksportisid AS Wienerberger ja AS Aeroc ning AS Fenestra ja AS Viljandi Aken ja Uks. Üle poole viisid Eestist välja AS Kunda Nordic Tsement, lubjakivitoodete pakkuja AS Nordkalk ning avatäidete tootja OÜ Aru Grupp.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.