Eelista eestimaist! Ilus hüüdlause, aga juurdumas on arvamus, et kõlbab see vaid neile, kes Eesti keskmisest enam teenivad. Sest kodumaine on kallis. Kas see tegelikult ka nii on?
Näiteks toit: importkaupa osta on sageli odavam kui kodumaist. Võõramaise vorsti või puuvilja odavama hinna taga aga peitub sageli kehvem kvaliteet (loe: eestimaine on puhtam ja värskem).
Sama trend on jõudnud turismisektorissegi. Esmapilgul tundub, et veeta nädal mõnusat suvepuhkust vaikses ja rahulikus Haapsalus maksab rohkem kui Vahemere särtsakatel saartel. Ja kuigi välismaise nädalase puhkuse hinnalipikul ilutseb näiteks 3500 krooni, on selle sees vähem teenuseid kui kodumaisel, pisut kallimal puhkusel.
Näiteks Rhodose või Mallorca nädalane pakett, hind 3495 krooni, väljumine nädala pärast. Mida selle eest siis saab? Loteriimajutuse, kus võib juhtuda, et hinna sees pole isegi hommikusööki.
Haapsalu Thalasso SPA Fra Mare esineb kallima pakkumisega: 7 öö eest 4300 krooni, see-eest saab kaks korda päevas süüa ja kaks protseduuri päevas. Analoogne hinnatase ja teenuste hulk on ka näiteks Pühajärve SPAs.
Seega võib eestimaist eelistada küll. Pole see välismaisest kallim midagi. Võib hoopis parem olla.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.