Briti ärimagnaat Richard Branson tutvustas
USAs vastvalminud õhusõidukit, millega peale põhjalikke katsetusi plaanitakse
hakata turiste kosmosesse vedama.
Lennumasinast saab emalaev ja stardiplatvorm kosmosesüstikule, mis viib tulevikus turiste kuuekaupa kosmosesse. Bransoni ennustuste kohaselt toimub esimene lend 18 kuu pärast. Juba praegu on üle 250 inimese maksnud 200 000 dollarit, et kuuluda esimeste Bransoni kosmoseturistide hulka, kirjutas BBC.
Emalaeva ja kosmosesüstiku ehitamiseks on Virgin Galactic sõlminud lepingu innovaatilise lennukidisaineri Burt Rutaniga ettevõttest Scaled Composites. Californias Mojave kõrbes asuvasse angaari kogunes rühm insenere, prominente ja kosmoseentusiaste, et jälgida katte eemaldamist kosmoselennukilt nimega WhiteKnightTwo "Eve".
Enne seda, kui esimesed turistid saavad kogeda kaaluta olekut kosmoses, peab WhiteKnightTwo läbima põhjalikud katsed, millega alustatakse sügisel.
Valge neljamootoriline emalaev peab kosmosesüstiku SpaceShipTwo kandma 15 200 meetri kõrgusele ja seal selle vabastama. Eraldunud SpaceShipTwo vallandab oma hübriidraketid ning liigub 100 kilomeetri kõrguseni Maast. SpaceShipTwo on praeguseks 70 protsendi ulatuses valmis.
Rutan ja Branson ei ehitanud lennukit WhiteKnightTwo vaid kosmosesüstiku transportlaevaks. Näiteks kinnitas Branson BBC-le, et emalaev saab satelliite kosmosesse viia vaid murdosaga hinnast, mis praegu satelliitide transpordiks kulub. Lisaks saab tema hämmastavat kandevõimet kasutada kriisiolukordades hädaabivahendite kohaletoimetamiseks näiteks Aafrikasse.
Pikemas perspektiivis näeb Branson kosmoseturismi laiemat levikut inimeste seas. "Kui kõik läheb plaanipäraselt, peaks meil juba 20 aasta pärast kosmoses hotell olema. Selle hotelli juures võiksid olla ka väikesed kosmoselaevad, mis teevad ekskursioone ümber Kuu.”
Seotud lood
Eile sooritas USAs esmalennu erakosmoselaev SpaceShipTwo, millega soovib reisile minna ka paar eestlasest ettevõtjat.
Kaks aastat pärast esimest eestlast ostis nüüd ka üks soomlane pileti turistidele mõeldud kosmosereisile, teatas Soomes reise müüv Area.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.