Majanduskasvu aeglustumisest ei jäänud
puutumata ka trükimeediaturg. Ajalehed, eriti venekeelsed, lausa upuvad
võlgadesse.
Äriregistri andmetel oli eilse seisuga ajalehte Den za Dnjom omaniku, firma Merger Meedia OÜ maksuvõlg 1 004 442 krooni. Firma Moles Kirjastuse OÜ, kes annab välja ajalehte Molodjož Estonii, võlgneb riigile 543 456 krooni. Jüri Vilmsi Sihtkapitali väljaande ajalehe Vesti Dnja maksuvõlgnevus eilse seisuga oli 666 661 krooni.
Den za Dnjom vastutav väljaandja Andres Tiisler seletas tekkinud võlgnevust järgmiselt: „Venekeelsel trükimeediaturul on väga tihe konkurents ja kasumlikult toimida on väga raske." Väljaandmisega seotud kulud on suured ning kasvavad pidevalt. Kõigele vaatamata on ajalehel Den za Dnjom 2008. aastal kasvanud reklaamikäive ning mõnedel kuudel oleme olnud ka juba kasumis. Emori Adexi reklaamimahtude uuringu 2008.a. andmete põhjal on Den za Dnjom tõusnud loetavaima venekeelse nädalalehena kogu venekeelse trükimeedia reklaamituru liidriks.
Samas on teada, et suvekuud on lehe majandamisel kõige raskem periood. Meie juulikuu reklaamikäive oli näiteks üle 2 korra kehvem kui maikuus. Kõige olulisem on see, et meil on palgad makstud ja leht on stabiilselt ilmunud. Mõnevõrra on kindlasti raskem ka seetõttu, et raaamtupidajad on praeguste ilusate ilmadega suvitama läinud. Kuigi ületähtaegsed võlgnevused meile on pisut kasvanud, pole seni olnud õnneks vajadust suuremaid mahakandmisi teha. Raha lihtsalt liigubki suvel aeglasemalt.”Augustikuu jooksul loodab Tiisler likvideerida võlgnevuse, ülejäänud osas aga sõlmida maksuametiga võlgade ajatamiseks graafiku. „Loodame, et sügisel on reklaamiturg jälle oma tavapärases seisus tagasi ning ajalooliselt on september-detsember olnud ikka kõige paremad reklaamikuud. Samuti aitavad väljaannete rahaseisudele kaasa ka traditsioonilised sügisesed tellimiskampaaniad,” säilitab optimismi vastutav väljaandja.
dv.ee küsimusele, kas võlgade likvideerimine toob endaga kaasa mingeid radikaalseid muutusi väljaandes Den za Dnjom, vastas Tiisler eitavalt, kuid tunnistas, et mõned kuluartiklid tuleb ikkagi kriitilise pilguga üle vaadata. „Kokkuvõttes määrabki edasised arengud venekeelse trükimeedia turul ära sügisene reklaamiturg. Ning siis on näha, kas hakkab toimuma mingeid suuremaid muudatusi lehtede omanikeringis või lausa kauaräägitud venekeelsete lehtede ühinemisi,” seletab Tiisler.
Viimase kuu jooksul vähenes ajalehe Vesti Dnja väljaandja võlgnevus 703 896 kroonilt 666 661 kroonile. Mõned juulikuu päevad jäi ajaleht Vesti Dnja isegi ilmumata, kuid see aeti tehnilite asjade kaela. „Usun, et lähipäevadel võlgnevus likvideeritakse. Meil on suured arenguplaanid. Probleeme reklaamiga on praegu ka eestikeelsetes väljaannetes,” kommenteeris Vesti Dnja tegevdirektor Jekaterina Perkova. Tema sõnul töötab toimetus efektiivselt ning struktuurimuutusi planeeritud ei ole. Jüri Vilmsi Sihtkapitali direktor teatas, et nemad kustutavad võlgnevust vastavalt graafikule.
Kuu aega tagasi tunnistas endine ajalehe Molodjož Estonii peatoimetaja Ilja Nikiforov, et ajaleht on majandusraskustes ning lubas juuli lõpus otsustada, kas ta jätkab tööd lehes või mitte. Täna on ajalehe peatoimetaja Rodion Denissov.
Riigikogu saadik ning endine ajakirjanik ja toimetaja Vladimir Velman kardab, et venekeelsed meediaväljaanded võivad Eestist üldse ära kaduda, kuid ta südamest loodab, et seda ei juhtu.
Kommentaar:Vladimir Velman, riigikogu saadik
Potentsiaalseid lugejaid on, kuid meediaväljaanded ei tunneta kuigi täpselt, mida auditoorium neilt ootab. Nädalalehed veel leiavad oma lugeja, kuid päevalehtedel tuleb pingutada ning hoolega teemasid valida, mis võiksid inimesi huvitada. Kohalik võim on näidanud, et eestlased pakuvad talle vähe huvi, mitte-eestlased aga ei huvita üldse. Seetõttu ei leidnud plaan luua teine venekeelne kanal mingit toetust. Ellujäämiseks tuleb meedial leida eeskätt õige keel lugejatega suhtlemiseks.
Seotud lood
Sihtasutuse Jüri Vilmsi Sihtkapitali juhi
Tarmo Lausingi sõnul on ajalehtede väljaandmine vähe tulu toov tegevus, mis on
ka põhjuseks, miks sihtasutusel tekkis 703 869 kroonine maksuvõlg, millele
lisandub intressivõlg.
Ennast rahva poliitikalehena reklaamiva
keskerakondlikku ajalehe Kesknädala väljaandjal Sihtasutusel Jüri Vilmsi
Sihtkapitalil lasub üle 700 00 kroonine maksuvõlg.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele