Rootsi autotootja Saab Automobile müüs
möödunud aastal maailmas 125 086 autot, mis on umbes 7800 vähem kui aasta
varem.
Kahjum vähenes küll pea 2,2 miljardi Rootsi kroonini (umbes 3,5 miljardi Eesti kroonini), ometi on ettevõte viimase kolme aastaga kaotanud 9 miljardit Rootsi krooni (ligi 15 miljardit Eesti krooni), kirjutas di.se.
Enamus (85 000) mullu müüdud autodest leidsid omaniku Euroopast, neist Põhjamaades umbes 30 000. Müük USAs ulatus vaid 35 000 autoni.
Autode müügikäive ulatus 21,7 miljardi Rootsi kroonini, 2006. aastal oli see 24 miljardit. Viimase nelja aastaga on Saabi töötajate arv vähenenud 30% võrra.
„Need numbrid näitavad puhaskasumit ja kasumlikkust, mis ei peegelda päriselt ülemaailmset olukorda. See on hind, millega meie Rootsist autosid oma edasimüüjatele kõikjal maailmas müüme. Nemad panevad paika oma hinnad ja võivad sellega teenida kasumit, mis meil ei kajastu,“ selgitas Saabi tegevjuht Jan-Åke Jonsson.
Jonsson tunnistas siiski, et isegi kui edasimüüjate hindu arvestada, ei oleks kogu Saabi müük maailmas plussis. Euroopas teenitakse kasumit, USAs aga mitte.
2007. aastaga on ettevõtte juht üldiselt rahul, sest kahjumit suudeti kõrgemate marginaalide ja jätkuvalt madalamaks surutud kuludega vähendada.
Varem on Saab teatanud, et loodab aastas toota 150 000–200 000 autot, kasumisse loodetakse jõuda 2009. või 2010. aastal. Viimast prognoosi peab Jonsson reaalseks ka praegu. „Kolm aastat tagasi paika pandud plaan kehtib endiselt. Usume kindlalt järgmisel aastal välja tulevatesse uutesse mudelitesse,“ sõnas Jonsson. Uute mudelitena tulevad välja värskendatud 9-5, lisaks linnamaastur 9-4X, mida toodetakse dollaritsoonis Mehhikos.
Seotud lood
Majandusraskustes autotootja General Motors
(GM) võib lisaks müügis olevale Hummerile maha müüa ka veel SAABi.
Igal aastal saab mitukümmend tuleõnnetust alguse hooletust tuletööst. Kõige sagedamini tuleb seda ette ehitusobjektidel ja töökodades – keevitustööde käigus ei märka inimene enda ümber materjali, mis võib kiirelt süttida. Tuletööde tegemisel on teadmatus suur ja nõudeid eiratakse, kuigi paljudele ettevõtetele on koolitus kohustuslik.