TNS Emori mais ja juunis
toimunud uuringust selgus, et elanikel jääb esmatarvilikest kulutustest
nende endi hinnangul enam raha üle kui kunagi varem.
Uuringu tulemustest selgus, et Eesti tarbijad on kindlad oma toimetulekus tulevikus. Väidet hirmu ja ebakindluse kasvust elanikkonna seas ei toeta seegi, et elanikel jääb esmatarvilikest kulutustest (s.t kulutused toidule, esmastele tööstuskaupadele, kommunaalmaksetele, elektrile ja transpordile) nende endi hinnangul enam raha üle kui kunagi varem.
Raha jääb üle enam kui kahel kolmandikul peredest, ning summa suurus on võrreldes 2007. aastaga oluliselt kasvanud: kui tollal oli nende perede osakaal, kel esmakulutustest jäi üle ühes kuus enam kui 1000 krooni, 33%, siis 2008. aastal juba 41%.
Samas suuremate ostude (uus keskklassi auto, kinnisvara jne) jaoks vajalikku krediidivõimet on alla 20% leibkondadest. Suurenenud tarbimisvõime, mis paljudel juhtudel ei ole veel piisav suurte ostude jaoks, on suundunud „mustade majandusuudiste“ ja kiirenenud hinnatõusu kontekstis enam säästmisesse, mida peegeldab eraisikute tähtajaliste hoiuste mahu kasv.
Mais-juunis küsitleti üle-eestilises esinduslikus uuringus 2029 elanikku vanuses 15-74.
Seotud lood
TNS Emori mais ja juunis
toimunud uuring näitab, et Eesti tarbijad tunnevad end oma toimetuleku
suhtes kindlalt.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.