Ühesugused tarbijate õigused kogu Euroopa
Liidus tõotab plahvatuslikult suurendada internetipoodlemist, kirjutas
Handelsblatt.
Euroopa Komisjon tahab ühtlustada kõik tarbijakaitse-eeskirjad ja luua kõikidele 27 liikmesriigi kodanikele ühesugused reeglid. Sellega tahab liit muuta lihtsamaks välismaal sisseostude tegemise, mis peaks ennekõike hoogu andma internetiärile.
Komisjoni tarbijakaitse volinik Meglena Kuneva kavatseb oma uue direktiivi eelnõuga muuta liidu senist suhtumist. Kui seni oli ettevõtete ja tarbijate vahelisi suhteid reguleeritud vaid minimaalselt.
Saksa ettevõtjad on uuendusplaanide üle rõõmsad. Saksa Kaubandus-Tööstuskoja õiguseksperdi Christian Großi sõnul vastab ühtlustamine nende soovidele. Koja andmetel tekib seni erinevate riikide seaduste kohaselt neile, kes internetis tahavad müüa kõikides Euroopa Liidu liikmesriikides, üle 70 000eurone lisakulu. Seetõttu ei kauple väiksemad müüjad tavaliselt üldse välismaal.
„Me eeldame, et Euroopa Liidu plaanid tõstavad selgelt kaugmüüki, eriti internetiäri,“ sõnas Groß.
Brüsseli andmetel ostab Euroopa Liidus internetist kaupu juba umbes 150 miljonit inimest, kolmandik liidu rahvastikust. Samas on neid, kes julgevad osta ka välismaalt, vaid umbes 30 miljonit.
Samas on välismaal müüdav kaup sageli odavam. Nii maksab näiteks iPod Ungaris umbes 100 eurot rohkem kui Ühendkuningriigis. Paljud kliendid aga ei söanda välismaalt osta, kuna nad ei tea, millised reeglid ostuga kaasnevad.
Nii näiteks määratakse direktiivis kirja minimaalsed nõuded, kui palju tuleb tarbijale enne ostu infot anda. Lisaks tuleb sellesse nimekiri ebaõiglastest lepingutingimustest, mis muudavad tehingu kehtetuks.
Garantii peaks nii nagu praegugi jääma kahe aasta pikkuseks. Kui garantiiajal midagi juhtub, saab valida, kas kaup läheb parandusse, väljavahetamisele või makstakse selle eest ostusumma tagasi.
Uuel direktiivil aga on ka vastaseid. Saksa Föderaalse Tarbijakaitsekeskuste Liidu esindaja Roland Stuhr ütles, et ühtlustamine viib selleni, et tarbija kaotab. Tema sõnul kehtestatakse siis reeglid Euroopa Liidu tasemel ja liikmesriigid ei saa neile lisanõudeid esitada.
Seotud lood
Kas tead, kui kaua kehtib sinu viimati
Prantsusmaalt ostetud kingadele garantii? Ei tea?
Euroopa Komisjoni tellitud uurimusest
selgub, et eestlane ei kipu tarbijana petta saades oma muret lahendama.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.