Eile ütles ärimees Paul Oberschneider
Äripäeva konverentsil Äriplaan, et kinnisvarahinnad enne paari-kolme aastat
tõusma ei hakka. Kinnisvarabüroo Uus Maa juhi Jaanus Lauguse sõnul ennustas
Oberschneider kohipaksu pealt ega võtnud arvesse kõiki tegureid.
Küsimusele, mida arvab kinnisvaraettevõte Uus Maa juht Jaanus Laugus ärimees Paul Oberschneideri prognoosist kinnisvarahindade tõusu kohta, vastas Laugus, et eks see üks kohvipaksupealt ennustamine ole ning, et kinnisvarahinnad sõltuvad paljudest nüanssidest.
„Kinnisvarahinnad sõltuvad erinevatest asjadest. Kui vaadata praegust seisu kinnisvaraturul, kus vara on kallis ja pangad finantseerimisega kitsid, siis võib minna veel aastapäevi või rohkemgi, et nn uus tõus saavutada,“ sõnas Lausing.
Oberschneider väitis eilses esinemises, et korterite hinnad on jõudnud suhteliselt stabiilsele tasemele ning siit enam suurt langust oodata ei ole. Selle väitega nõustus ka Laugus, kelle hinnangul on Tallinna korterite hinnad põhja lähedal.
„Eks see oleneb piirkonnast, kas me räägime Paidest või Tallinnast. Tallinnas on hinnad üsnagi põhja lähedale jõudnud,“ sõnas Laugus kelle sõnul ostetakse häid ja soodsaid kortereid endiselt aktiivselt. Ostjate huvi eluasemete vastu langenud ei ole. „Küsimist on palju,“ ütles Laugus.
Detailplaneeringuta maade asjus lähevad Oberschneideri ja Uus Maa juhi vaated mõnevõrra lahku.
„Oberschneider on kenasti üldistanud. See oleneb, milliseid maid vaadata. Kui me räägime viljakast põllumaast, ei ole selle eest küsitud hind kindlasti kõrge. Tähtis on kinnisvara asukoht. Hind oleneb siiski asukohast. Täna peame ehk ostu ja mis homme saab, millised on omavalitsuse plaanid jne, mõnevõrra rohkem analüüsima,“ kommenteeris Laugus Oberschneideri öeldut.
Oberschneideri väitel on detailplaneeringuta maade hind liiga kõrge ning peab veel kõvasti langema.
Seotud lood
Kinnisvaraärimehe Paul Oberschneideri
hinnangul on 2010. aastal tõusutrendi oodata optimistlik ning ennustab, et
kinnisvarahinnad langevad veel viiendiku jagu.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.